Ev Okulu

Montessori Egitim metodu çocuğun bireysel becerilerine ve ilgi alanlarına, bireysel öğrenme hızına ve karakter özelliklerine uygun bir pedagojidir. Montessori eğitimi temelde kişiliğin oluşumu üzerinde durmaktadır
Maria Montessori bunu açıkça şu şekilde ifade etmektedir: “Eğitimde metot değil, insan kişiliği göz önüne alınmalıdır
Çocuğun güçlü bir karakterde yetişmesini sağlamak için “bir bakıma fiziksel ve ruhsal bir hijyene” ihtiyaç vardır. Bu durumda yetişkinlerin görevi çocuğun içindeki yeteneği ve gizli gücü uyandırmak ve onları gelişim sürecinde desteklemektir.
Montessori metodunda çocuklar, istedikleri materyalle, istedikleri zaman, istedikleri yerde calışırlar. Dolayısıyla Montessori yönteminin özü, çocuğa önceden hazırlanmış bir çevrede kendi kendini geliştirebileceği şekilde hareket ve faaliyet özgürlüğü tanımayı amaçlayan, kendi kendine oluşan ve gelişen bir yöntem ve sistem anlayışıdır.

Ev okulumuz da  işte tam burda  bu çevreyi Etka'ya sunmaya çalışma isteğimizin bir sonucu  olarak kendiliğinden oluştu diyebilirim. Daha sonra atladığımız unuttuğumuz birşeyler olmasın diye planlı yapmaya karar verdik.

Plan tamamen esnek ve Etka'nin o anki hazıroluşluguna göre şekilleniyor. 
Bir standartımız yok Etka'nın hızında ve kendi seviyesini bir üste taşıyacak aktiviteler yapmaya çalışıyoruz.
Amaçlı oyunlar oynuyoruz.
Haftalık programımızı bu sayfadan takip edebilirsiniz, yenisini ekledikçe burayada butonunu ekleyeceğiz.Sevgiler

------------------------------------------------------------------

24 comments

Adsız
30 Kasım 2012 17:58

İyi günler,
Sizi tebrik ediyorum çok güzel bir blog ve paylaşımlar çok başarılı.

Adsız
30 Kasım 2012 17:59

Haftalardır internette özellikle montessori ile ilgili araştırmalar yapıyorum..bloglarda ve sitelerde..sizinki kadar başarılı olanını görmedim.yaptıgınız aktiviteleri bizimle paylaştıgınız için teşekkürler gerçekten çok başarılı umarım bu şekilde bizlere aktarmaya devam edersiniz.
Kolay gelsin:)

30 Kasım 2012 20:49

Cok tesekkur ederim gerçekten acaip moral oldu bugün yorumunuz. Biz daha cok yeniyiz 2 ay olmadı bile:) oğlumla evde gecirdigimiz zamanı paylaşıyoruz aslında ama taktir görmesi yorum yazmanıza değer olması cok mutlu ediyor beni..bunun icin ayrıca tesekkur ederim
Sevgiler

7 Aralık 2012 16:42

Selamlar,
Bende sizden ilham alarak kendi çocugum daha küçük olduğu için yaptıklarınız ufaltarak kendimize uyarlamaya çalışıyorum.
Çalışan bir anne olarak blogumda 1,5 yaş grubu miniklerin annelerine, kendim gibi sürekli yeni fikirler arama çabası içinde olanlara fikir vermeye çalışıyorum.
Sevgiler,

Nuray Tosun
7 Aralık 2012 18:17

Bayımdım ben bu planlara, tam aradığım şeydi.

7 Aralık 2012 20:32

Çok teşekkür ederiz,yaptıklarımız ilham veriyorsa faydalı oluyorsa ne mutlu
Etka da 22 aylık. Evladınızdan pek de büyük değil yani :))
Bu arada Blogunuza ulaşamadım ama ziyaret etmek isterdim :)

14 Şubat 2013 02:13

Çok tebrik ederim. Her çalışmanızı çok beğendim.kızım çok şanslı çünkü biz sizden küçüğüz ve sizi takip ederek çok şey öğreneceğiz. Sizin gibi bilinçli bir annenin blogu ile karşılaştığıma çok sevindim.

15 Şubat 2013 17:57

@Selime Şenyüzçok teşekkür ederiz ne kadar içten yazmışsınız, Allah bağışlansın evladınızı :) Allah güzel günlerini göstersin , Etka abisi de öpüyor yanaklardan :)

17 Şubat 2013 04:59

Ellerinize saglik, sizi gonulden tebrik ederim paylasimlarinizi ilgiyle ve merakla takip etmekteyim Montessori egitimine inanan ve uygulayicisi olmaya calisan bir anne olarak oglumla gecirdigim anlara keyif kattiginiz icin tesekkur ederim...

19 Şubat 2013 12:25

Sevgili Arzu ne kadar mutlu oldum yorumunla:) Allah evlatlarımıza sağlıklı ömürler versin inş, onlar mutlu olsun gerisi teferruat:) görüşmek üzere

13 Eylül 2013 18:04

3,5 YAŞ BU EĞİTİMİN BAŞLAMASI İÇİN GEÇ BİR YAŞMI SİZCE?

24 Eylül 2013 22:24

@Yiğitalpinannesi neden geç olsun,öyle düşünmeyin sakın, hem zaten 3 yaştan sonrası daha bilinçli bir dönem çocuklar için ,hatta bence tam zamanı,çocuğunuz ve sizin için yeni bir dönem yeni heyecanlar sizi bekliyor,şimdiden iyi eğlenceler diliyorum size,sevgiler

Adsız
20 Ekim 2013 19:40

canım senden bir ricam var ütfen sitende ay ay çocuğun gelişimi için ne yapılabilir yazarmısın 1-2 yaş demişsin 12.ay,13 ay,14.ay diye tek tek belirtsen yapılabilecek şeyleri çok mutlu olurum ne zaman ne yapacağımı bilmek isterim eline ve gönlüne sağlık şimdiden teşekkür ederim

20 Ekim 2013 22:27

@Adsız Hoşgeldiniz, bizim o dönemlerde yaptığımız çalışmaların çoğunu fotoğraflayamamıştık ama biraz bizden biraz kaynak göstererek başka bloglardan derlediğim aktiviteleri bir yazı da toparlayıp paylaşmayı düşünüyorum, yazı yapım aşamasında yani inşallah, beklemede kalın , sevgiler :)

Adsız
21 Ekim 2013 20:25

Canım kısa zamanda bekliyorum.
12 aylık oglum günlerımız boş boş geçiyor bisey bilmiyorum oglumda cok sıkılıyor acil hayırlı haberler bekliyoruz teyzesı tsk ederım

21 Ekim 2013 20:52

@Adsızİnşallah diyelim, ama ne olursa olsun günlerinizin boş geçtiğini düşünmeyin, illa ki öğrendiği birşeyler vardır merak etmeyin , bu arada birde isminizi yazarsanız bende kime cevap yazdığımı bilirim :) sevgiler :)

25 Haziran 2014 01:03

Uzun zamandir daha fazla bilgi edinebilmek icin site ve blogları arastiriyorum. Sizinki kadar anlasilir ve detaylisi yok. Emeginiz icin oglum ve kendim adina cok tesekkur ederim :) sevgiler, iyi çalışmalar

14 Temmuz 2014 21:50

Oğlum için daha fazla ne yapabilirim diye yola çıkmıştım,plan program ararken sen çıktın karşıma . Bende kendime ilgili anne derdim seni tanıdıktan sonra çok utandım kendimden, o anneyse ben neyim dedim kendi kendime ... oğlum 27 aylık senden öğrenecek onlarca şeyimiz var . İyiki varsın hep mutlu olman dileğiyle. Sevginin saygının en büyüğü sana gelsin. Oğlumla birlikte kocaman teşekkür ediyoruz elinize emeğinize sağlık... :)

14 Temmuz 2014 21:52

Ayrıca sana ilk defa rastlamış olmanın üzüntüsünü yaşıyorum şu anda fakat zararın neresinden dönersek kardır...Harika anne :)

2 Eylül 2014 22:44

Oğlum şu an 18. Ayında,bu planlara başlamak için erken mi sizce? Bir de planların 7. Haftadan sonrası da var mı ?

4 Eylül 2014 10:02

@BİZEÖZELBUTİK güzel yorumunuz asıl biz size teşekkür ederiz, faydalı oluyorsak ne mutlu,her zaman bekleriz,sevgiler :)

4 Eylül 2014 10:04

@ergül karşılıklı konuşuyormuş gibi okudum yazdıklarınızı, her anne çocuğu için en güzelini ve elinden gelenin en iyisini yapar merak etmeyin, sizde mükemmel bir annesiniz bence, oğlunuzun da o tatlı yanaklarından öpüyoruz,her zaman bekleriz,sevgiler :)

4 Eylül 2014 10:07

@ergül :)) biz zaten arada bir biraz ara veriyoruz, çok şey kaçırmamışsınızdır bence:) bir Türkiye'ye gidip gelmek Etkaca ile aramızı epey bir açıyor ama toparlandık çok şükür daha sık yazarız artık inşallah, görüşmek üzere :)

4 Eylül 2014 10:10

@Gamze Açıkgözmerhabalar hoşgeldiniz, oğlunuzun seviyesine göre gününüzü planlayabilirsiniz bence , çocuğunuz zaten bilmeyecek planlı oynadığını o sadece oynayacak,keyfini çıkaracak, iyi eğlenceler diliyorum sevgiler:)

Yorum Gönder

Teşekkürler

.
Etkaca