Montesorri Başlangıç

Etka 20 aylık artık.
Aslında Montesorri çalısmaları 24 aydan itibaren başlıyor. Ama hem biraz meraktan hem heyecandan biz yavaş yavaş başladık. Çalısmaları Etka'ya sunarken nasıl tepki vereceğini görme merakım Onun uğraşırken ki heyecanı anlatılmaz bir duygu.



Şimdilik oynuyoruz.. Kesinlikle müdahale etmeden 'öyle değil böyle olacak' demeden hayırrr yanlış yapıyorsun' hiçç demeden sadece çalışmayı sunup bir defa nasıl yapılacağını gösterip sonra kendine bırakıyorum. Canı nasıl isterse öyle yapıyor. Sonuna kadar bitirdiği bir kaç çalışma oldu aslında ama genelde sonlara doğru biraz gevşiyor galiba:)
Cevizleri yuvalara yerleştiriyor ama sonunda o cevizlerin parkelerde yuvarlanması ve çıkardığı ses daha çok hoşuna gidiyor.
Boncukları ipe diziyor ama deliklerinden cee yapmak daha hoşuna gidiyor.
Yani eğleniyor.. Aslında meselenin de özü bu değil mi!


14 comments

12 Ekim 2012 20:03

Merhaba sitenizi çok beğendim görselliği yazılar resimler çok hoş.Montessori malzemeleri ile nasıl çalışmalar yaptığınızdan ve hangi malzemeleri temin ettiğinizdenbahsedebilir misiniz biraz...

13 Ekim 2012 00:08

çook teşekkür ederim. Etka 21 aylık henüz. sıkmadan zorlamadan sadece eğlenmesini sağlamaya çalışıyorum.Montessori Eğitim Metodunda duyular çok önemli. biz de bu günlerde duyusal aktiviteler yapıyoruz. ince motor kaslarını kullanabileceği transfer çalışmaları yapıyoruz. malzemeler konusunda da evde kolaylıkla hazırlayabildiğim materyaller yeterli oluyor. hatta hazırladığım ama henüz kullanmadığımız 4-5 materyalimiz bile var. geometrik şekiller,Renk tabletleri,zımpara rakamlar,zımpara harfler,renk eşleştirme kartları gibi:)şimdilik minyatür bir dünya sunuyoruz..elbet sırası gelecek. sizde montessori gereçlerini çok rahat kendiniz hazırlayabilirsiniz. yine beklerim sevgilerle

13 Kasım 2012 23:47

montessori konusunda araştırma yaparken rastladım bloğunuza.çok beğendim.19. aydayız ve montessori aktiviteleri konusunda senden ilham alacağımdan eminim.çok başarılı aktivitelere rastladım.

14 Kasım 2012 21:26

Cok tesekkur ederim, yorumun doğru yolda oldugumuzu,dogru isler yaptigimizi hissettirdi:))
Bunun icin ayrıca çoook tesekkur ederim:)
Görüşmek üzere

Adsız
4 Aralık 2012 04:30

s.a. benim oğlum 16 aylık sitenize ilk defa rastladım ve ayrılamadım. oğluma bu aktiviteleri hazırlamak için sabırsızlanıyorum. bizleri çocuk eğitimi açısından bilinçlendirdiğiniz için çok teşekkür ederim. sevgilerimle..

4 Aralık 2012 17:10

Çok teşekkür ederiz:)) çok mutlu ettiniz bizi :)
Biz oğlumla yaptıklarımızı paylaşıyoruz , görenlere okuyanlara evladının eğitimine destek veren annelere babalara faydalı oluyorsa ne mutlu bize :))
Yorumunuzla bize böyle güzel duygular hissettirdiğiniz için ayrıca çok teşşekkür ederim
Bu arada 16 aylıkken nerde kutusunu, kart yiyen kutusunu şişelerden top yuvarlamagibi oyunlarla başlayabilirsiniz.
Sevgiler

8 Aralık 2012 05:49

merhaba sitenizi bugün keşfettim..oğlum 20 aylık ve bize gerçekten çok şey katacak bir site olduğunu düşünüyorum..eğitiminiz bu yönde mi acaba onu merak ettim??

8 Aralık 2012 13:52

Çok teşekkür ederim hoşgeldiniz :)
Evet Marmara Ünv. Okul Öncesi Öğretmenliği mezunuyum.
6 yıllık öğretmnim.
İşin özü çocukları ve oyunu gerçekten çok seviyorum
Biz de planlı çalışmalara 20 aylıkken başladık :) şuan 22 aylık oldu oğlum.
Sevgiler,Görüşmek üzere:))

15 Nisan 2013 15:29

merhaba değerli hanımefendi! :) benim oğlum da 11 aylık suan :) uzun zamandır "zamanı geliyor, oğluma materyaller hazırlamaya yavaş yavaş başlıyayım ama nerden başlasam, araştırma yapmam lazım" diye düşünüyordum ki blogunuza rastladım ve çoook mutlu oldum :) oooh :) ne güzel çalışmalar yapmışsınız, ilham olur da bize de nasibolur inş..

16 Nisan 2013 11:52

Çok sevindim , hoş geldiniz ,faydalı olduysak oluyorsak ne mutlu bize:) evladınıza hayırlı ömürler Sizede kolaylıklar diliyorum, çok keyifli ve heyecanlı bir süreç sizi bekliyoruz, sevgiler

18 Nisan 2013 00:50

uzun süredir bloğunuzu takip ediyorum. notlar alıyorum birşey sormak istiyorum. oğlum tam 1 yaşında . nerden nasıl başlamalıyım bu tür aktivitelere. bi de kitap olarak ne tavsiye edersiniz benim için. okuyup kendimi geliştirmek oğluma faydalı olmak istiyorum.

18 Nisan 2013 17:40

@yeşilkiraz
kendini ve dunyasini tanima cabasindadir oglunuz simdi, bunu destekleyecek calismalar yapabilirsiniz, ayna ile minik oyunlar cok hosuna gidecektir:) duyusal havuzlar ses siseleri vs lerde ilgisini cekebilir :) Tim seldin in harika cocuk nasil yetistirilir, montessori yontemine gore cocuk yetiştirme sanati ve Pedagog Adem Gunesin kitapları faydali olacaktir:) sevgiler

20 Nisan 2013 03:52

teşekkür ederim. söylediğiniz kitapları sipariş ettim. evet aynayı çok seviyor. gün içinde ayna karşısında oyunlar oynuyorduk farkında olmadan. demek faydalıymış :) öğrendiğim iyi oldu

Adsız
25 Şubat 2014 03:27

Merhaba, benim oğlum da 22 aylik bugün keşfettim sitenizi, yazilarinizi tek tek okuyup faydalanmayi umuyorum, çok beğendim başarılar diliyorum...

Yorum Gönder

Teşekkürler

.
Etkaca