Kalıp Sabundan Sıvı Sabun Yapımı

Daha önce bu yazımda sıvı sabun kullanmayı bıraktığımızı yazmıştım
Bir yıla yakın bir süredir kalıp sabun kullanıyoruz
Bu sürede sıvı sabunun verdiği 'ellerini ne kadar yıkarsan yıka yine de durulanamama' hissini unuttuk,ço k şükür :)
Hem daha doğal, daha sağlıklı ,hem de ekonomik..
Kalıp sabunun da en sevmediğim tarafı ise, sabunlukta altta kalan kısmın nemden dolayı yumuşaması
Gözünüzde canlanmıştır,gerçekten sinir bozucu :)
Hem bundan kurtulmak hem de daha pratik olsun diye kalıp sabunlarımızı artık sıvı sabun yapıyoruz
Nasıl mı ?
Gerekli malzemeler :)

  • 1 kalıp sabun
  • Rende
  • 4 su bardağı kaynamış su
  • 1-2 kaşık bitkisel yağ


  1. Bir kalıp sabunu önce rendeliyoruz
  2. Sonra yaklaşık 4 su bardağı kadar su kaynatıyoruz ( su miktarı elde ettiğiniz sıvı sabunun kıvamına göre artırılabilir ya da azaltılabilir )
  3. Kaynayan suyu rendelenmiş sabunların üzerine döküyoruz
  4. Biraz yumuşadıktan sonra blendırdan geçiriyoruz
  5. Bitkisel yağ ekliyoruz . Ben bir kaşık kadar kakao yağı kullandım..Dileyen portakal yağı,limon yağı ya da Gül yağı ilave edebilir. Ya da bulabilen gliserin de kullanabilir  Hiç biri yoksa , iki kaşık kadar sızma zeytin yağı da şahane olur :)

Bu ölçülerle bir litre kadar sıvı sabun elde ediyoruz
Güllü kalıp sabunlar da peçete dekupajı ürünlerimden :) Bu ara gördüğüm herşeyi peçeteliyesim var :)

Burda kıvamı oldukça koyu,şişenin yarısına kadar sabun doldurup üzerine kaynar su ilave ederek kıvamını incelttim.
Aslında böyle yazılarda her aşama kare kare fotoğraflarla anlatıldığında daha kolay şekilleniyor, akılda kalıyor
Ama ben yapamıyorum maalesef...
Bir işe başladığımda hadi hoopp ara vereyim ,bir kare fotoğraf çekeyim diyemiyorum
İşte bu yüzden hazır nazır bir litre sıvı sabun huzurlarınızda :)

Kırık sabunlarda bu şekilde değerlendirilebilir
Ayrıca bu sabun elde yıkanan bulaşıklarda da kullanılabilir,
Çocukların tabakları çatal kaşıkları biberonları bardakları daha az kimyasal içeren bu sabunla yıkanabilir, vs

44 comments

6 Ocak 2014 00:59

Evde esimin malatyadan getirdigi kayisi yagi duruyordu uzun suredir , azicik etrafa akmis ben de sinirlendim çöpe attim. Üzüldüm bak simdi ne güzel sabun olurdu. :)

6 Ocak 2014 01:07

@NesrinValla şimdi ben de üzüldüm, zaten dursun dursun kullanma, tam attığın zaman işine yarar. bende deçok olur, hatta atıp atmadığımdan emin olmak için tekrar aradığım bile olur :)sonunda hüsrana uğramış bir ben kalır geriye :))

6 Ocak 2014 01:21

Bende hep merak edip bir türlü üzerinde durup araştırmamıştım..sayenizde ayağıma kadar geldi..bizde kullnamıyoruz sıvı sabun bayağıdır..dün aldım yeni sabunlarımı hemen uygulayacağım Bir sürü de kokulu kokulu yağlarım mevcut..misler gibi değişik değişik katarım..Aman pek bi sevindim..birde kıyıp atamadığım peçetelerim var...nasıl yapılıyor tutkalla mı..hoş görünümlü bir şeyler yapsam:)

Cok iyi oldu bu tarif , biz de bir suredir sivi sabunu birakmistik.

6 Ocak 2014 02:10

Ayrica saf lanolinde kullanabilirsiniz.hani.su emzirme.zamaninizdan.kalma lansinoh gibi saf lanolinli yara kremleri kullandiysaniz icine koyup ellerinizin catlamasini en dogal haliyle korumayi saglamis olursunuz. Lanolin dogada bulunan en saf yumusatici maddedir. Hayvan yunlerinin.damitilmasi sonucu elde edilir tamamen dogaldir. Cok guzel faydali bir paylasim olmus tesekkur ederiz :)

6 Ocak 2014 02:15

Hacercim yine çok yaratıcısın deneyeceğim en kısa zamanda teşekkürler

6 Ocak 2014 02:33

Deneyip, test etmeli. :)

Paylaşım için teşekkürler.

Adsız
6 Ocak 2014 04:15

Sadece cocuklarla alakaki değil burda her yazida hayattan biseyler bulmak o kadar guzel ki.. bu uzaklik olmasa sizi tanimayi gercektencok isterdim.. kesinlikle onemli bisey daha ogrendik ve uygulayacagiz ins. Peceteleri de merak ettim ama... hayirli günler
Muhammedin annesi

Şahane fikir. Teşekkürler

6 Ocak 2014 05:09

çok güzel olmuş eline sağlık.

6 Ocak 2014 05:28

Merhaba:)Çok güzel ve basit bir tarifmiş,çok beğendim.Ege katı gıdaya geçtiğinden beri ağız bezini silmek için beyaz sabun kullanmaya başladım ve artık hepimiz kullanıyoruz.Sıvı sabun misafir için süs olsun diye duruyor ama aslında senin tarifin hem hijyenik hem güzel,bir de yağların kokusunu düşününce daha da özendim:)

6 Ocak 2014 13:40

HArikasiniz! Hemen yapmak istiyorumeve gidince. Elleri 40 saat suya da tutsan durulanmak bilmiyor gercekten. Ay ne kadar faydali oldu bu yaziniz.. Zaten takip ediyorum aktivitelerinizi vs, cok basarilisiniz tebrik ederim ve sevgilerimi gonderirim
cok tesekkurler :)

6 Ocak 2014 13:42

bende aynı sebeplerle sıvı sabunu sevmiyorum ama bir türlü de vaz geçemiyorum.kolayımıza geliyor heralde.Ama tarifin çok basit, ilk fırsatta deneyeceğim.

6 Ocak 2014 16:56

oo süpersin Hacercim.İzlediğim bloklarda da çok görüyorum böyle ev yapımı sıvı sabun tariflerini ama bir türlü yapmak nasip olmamıştı.Artık senin tarifinle denerim.Paylaşımın için teşekkürler canım.Sevgilerimle...

6 Ocak 2014 18:03

Bizim oğlan yeşil ve mavi sabun istiyordu benden, içine bir iki damla gıda boyası katıp yapsam olur sanırım. Bu kadar kolay olabileceğini tahmin etmemiştim, evdeki mevcut malzemeyle hemen yapılabilir. Çok çok teşekkürler! Sevgiler :)

6 Ocak 2014 18:42

@bAhAr Baharcığım desene bütün malzemelerin mevcut, sabunlarını sabırsızlıkla bekliyorum :) peçete dekupajı özel dekopaj tutkalı ile yapılıyor Canım, ben Türkiyedeyken internetten sipariş vermiştim, çok da bereketli, henüz şişenin yarısına bile gelmedim, benim de ortaokul yıllarımdan kalma bir peçete koleksiyonum var, memlekete gidince ilk işim gözden geçirmek olacak :)

6 Ocak 2014 18:44

@Deniz ve Barışın Annesi Ne kadar güzel dayatma reklamlara rağmen yavaş yavaş bilinçleniyoruz, işinize yararsa ne mutlu, görüşmek üzere Canım, sevgiler :)

6 Ocak 2014 19:34

@Ferdane çimen Ben hiç kullanmadım ama kullanan arkadaşlardan duymuştum lanolini. Çok güzel bir fikir verdin Canım teşekkür ederim,sevgiler :)

6 Ocak 2014 19:40

@Ece Naz Canım beğenmene sevindim,yorumun için ayrıca teşekkür ederim,sevgiler :)

6 Ocak 2014 19:42

@hobivakti Evet denedikçe kendi ölçünüze de ulaşmış olursunuz, memnun kalırsınız umarım,sevgiler :)

6 Ocak 2014 19:51

@Adsız Canım yorumun çok mutlu etti beni ,çok teşekkür ederim :) Keşke, bende sizi tanımayı çok isterdim,uzaklıklar ne ki bizim gönüllerimiz bir öyle değil mi :) Peçeteleri dekopaj tutkalı ile istediğim herşeye transfer yapıyorum. Boş konserve şişeleri,mama kutuları,oyuncak kutuları. sadece peçete ile değil internetten herhangi bir desen de renkli yazıcıdan alınıp aynı şekilde transfer yapılabilir. Benim ki sonn derece amatörce ama,görüşmek üzere,sevgiler :)

6 Ocak 2014 22:54

@Yasemin Yurdakul Güngörür Teşekkür ederim Canım, bu işlemden sonra sabunun Ph değerinin değişeceği noktasında şüphelerim var,araştırıp kesin sonuca vardığımda paylaşacağım inşallah,sevgiler :)

6 Ocak 2014 22:54

@Nihal Baysal Koçer Canım çok teşekkür ederim,,işinize yarar umarım,sevgiler :)

6 Ocak 2014 22:57

@tubanne Bizim de sıvı sabun misafirler için beklemedeydi :) benim de sağ elimin üzerinde sıvı sabun ve deterjan kaynaklı kızarıklık ve kaşıntı oluyor,tek çözümü katı sabunkullanmakta buldum :) Kokuları hiç sorma Canım,portakalın lavantanın ferahlığı da başka güzel olur hani :))

6 Ocak 2014 22:59

@Gamze UcarÇok teşekkür ederim samimi yorumunuz için, her zaman bekleriz :) sabunun yapımında ph değerinde değişme olabileceği konusunda endişelerim var,araştırıyorum ,kesin bir bilgiye varınca burda da paylaşacağım, sevgiler :)

6 Ocak 2014 23:02

@emreyle hayat Tabi ki sıvı sabun çok pratik,cezbediyor :) ama azıcık uğraşmaya değer bir doğallık da seni bekliyor :))

6 Ocak 2014 23:08

@Şule YANIK Güzel yorumun için ben teşekkür ederim Canım,evet bir çok blogda var. ben de, kimya imalatçıcı bir arkadaşımdan ve kimya mühendisi bir velimden, elde ettiğimiz sıvı sabunun Ph değeri ve yapım aşamasında bakteri üreme riski konusunda detaylı bilgi alıp öyle paylaşmak istedim,ayrıntıları başka bir yazı için hazırlıyorum inşallah, görüşmek üzere,sevgiler :)

6 Ocak 2014 23:13

@Benden Bizden bu konu da inanın fikrim yok, piyasada ki renkli sabunları da eminim boya ile renklendiriyorlardır. ama bu şekilde sıvılaştırarak yapıldığında, boya ile sabunda bakteri oluşumu riski artarmı,Ph dengesi bozulurmu inanın bilmiyorum. detaylı araştırmak lazım ,sevgiler :)

Adsız
7 Ocak 2014 04:26

en güzeli her şeyi en doğal haliyle kullanmak belkide..benim çocukluğumun bir bölümü kalıp sabunla geçti...şimdi 2 yaşındaki oğlumun ellerini yıkarken şampuanını kullanıyoruz zarar vermesin diye cildi çok hassas maalesef..sonrası yine kalıp sabun..çokta bir şeylerle oynanmamalı diye düşünenlerdenim..sevgiyle..

11 Ocak 2014 03:52

etkanın doğum günü şimdiden kutlu olsun nice yaşlara

13 Ocak 2014 20:03

sabun yapımı olayı için bir süre kalmış sabun biriktirip,onları su ile seyreltmeyi beklemiştim ama işin özü rendelemekmiş meğer :))) hergün su eklesem de, tüm suyu çekiyordu benimkiler, en sonunda pes edip atmıştım tümünü.yeniden denemeliyim :)
güllü sabunlar çok hoşuma gitti, elinize sağlık.bu dekupaj işini öğrenmeliyim mutlaka :)
sevgiler...

13 Ocak 2014 23:45

@AdsızEvet,doğruluk payı var söylediklerinizde. en doğal haliyle kullanmak en iyisi. Ama değerlerinde herhangi bir kayıp ya da değişiklik olmadığında da hayatı pratikleştirmek adına uygulanabilir.

13 Ocak 2014 23:45

@Nihal Baysal Koçer Çok teşekkür ederiz Teyzesi , atlattık cumartesi günü :)

13 Ocak 2014 23:48

@Naz'ın Annesi :) Bu sefer memnun kalırsınız inşallah. Dekopajda tek ihtiyacınız olan şey tutkalı ve fırça. işin tekniği falan yok, ya da ben bilmiyorum :) ama bu kadarı bile işe yarıyor , çok keyifli gerçekten ,tavsiye ederim,sevgiler :)

29 Mart 2014 05:08

Bir sürü ufalmış ve kenarda değerlendirilmeyi bekleyen sabunlarım vardı. ne iyi oldu bu tarifi gördüğüm. Teşekkürler canım. Hemen deneyeceğim.

29 Nisan 2014 18:52

Merhaba tarifinizi uyguladım çok iyi oldu teşekkürler:) yalnız bu şekilde bakteri üremesi söz konusu olabilir mi diye aklıma takıldı bir bilginiz var mı ya da ph değerinde bir değişim?

30 Nisan 2014 00:02

@Demet Hoşgeldiniz, akışkan kalması için kolonya damlatılabileceğini yazmıştı bir annemiz,belki işinize yarar:)sorunuza gelince, Sabunu ilk yaptığımda bir annemiz de aynı endişesinden bahsetmişti, o ana kadar aklıma bile gelmemişti benim açıkcası. Sonra İstanbul'da sabun üretim şirketinde kimyager olarak çalışan bir arkadaşımdan rica ettim ve aynı tarifle sıvı sabun yapıp ph dengesini ve bakteri oluşumunu test etti.Testin sonucunda sabunda bir problem olmadığını iletmişti. faydalı olmuştur umarım,sevgiler :)

30 Nisan 2014 00:03

@Jale Güney Sun Çok sevindim Jaleciğim,memnun kalmışsındır umarım,sevgiler :)

15 Mayıs 2014 23:35

sivi sabun yapimi ins.cok isime yarayacak.paylasiminiz icin tsk.ederim.bir sorum olacak:evdeki kalip beyaz sabundan sekilli sabunlar elde etmek mumkun mu?kalip beyaz sabunun nasil eritilecegini bulamadim.yillar onceki bir kac denemem husranla sonuclanmisti.bir fikriniz varsa memnun olacagim.simdiden tsk ederim.

Adsız
1 Temmuz 2014 18:40

sıvı sabun yapmayı denedimm. sonuç mükemmel olduu teşekkürlerr

4 Eylül 2014 10:51

@ngrrgn
çok teşekkür ederim, inanın hiç bilemiyorum nasıl şekilli sabun yapılır, belki rendeleyip benmari usulü eritilip kalıplara dökülebilir, hiç denemedim ama siz sorunca ben de merak ettim, yaparsanız sonucunu yazarsınız sevinirim:)

4 Eylül 2014 10:52

@Adsız .ok sevindim, iyi günlerde ve sağlıcakla kullanın sabunuzu öyleyse,sevgiler :)

4 Eylül 2014 10:53

@Nilüfer çok iyi oldu bu tavsiyeniz, teşekkür ederiz, sevgiler :)

6 Şubat 2016 22:53

Bna yardım edecek kimse var mii

Yorum Gönder

Teşekkürler

.
Etkaca