Öksürük İçin Ayva Çekirdeği Jeli

Hangi anne korkmaz öksürükten...
Mevsimlerden de kışsa,
Üstelik kuru öksürükle başlamış yerini hafif hırıltıya bırkamışsa,
Bir de Öksürük inatçı mı inatçıysa,
Bi geldim mi gitmek bilmiyorsa,
Ateş yada boğaz iltihabı belirtisi yokken de ilaç kullanmaya yanaşılmıyorsa,
Yüz'de yüksek ihtimalle işe yarayan doğal yöntemler kaçınılmaz oluyor...
Bir kaç gün önce yaptığım ve paylaştığım Ballı Karışım çok işimize yaradı aslında

Minimal düzeyde kalan öksürük için bugün de ayva çekirdeği jeli hazırladım
Daha önce de kullanmış ve faydasını görmüştük
Hazır mevsimindeyken yine değerlendirelim istedik

8-10 tane ayva çekirdeğini yarım çay bardağı su içerisine koyup akşamdan sabah kadar bekletiyorsunuz
Çekirdeklerin kırık-kesik yada yarım olmamasına dikkat etmek lazımmış
Ayva ,elma ,kayısı gibi Meyve çekrirdeklerinde bulunan siyanür çekirdek yarım olduğunda vücuda zararlı olabiliyormuş.
Çekirdekler kendi etrafından başlayarak özünü salıp jole kıvamı alıyor
Sabah hazır olan jeli birer tatlı kaşığı içiriyoruz.
 Bu jel aslında çatlak tedavisinden kırışıklıklara kadar kozmetik anlamda da  kullanlıyor. 
Ben bir maske hazırladım. Bir kaç güne kadar hazır olur :)

Bu arada ev okulumuz bugünlerde farklı bir boyut kazandı. Detayları çok yakında paylaşacağız inşallah :)

36 comments

Adsız
29 Ekim 2013 23:43

Maske tarifini de paylaşırsanız çok mutlu olurum, selamlar

29 Ekim 2013 23:56

Hacercim bu aralar benim küçük kız çok hasta.Ateşi yok,keyfi yerinde ama öksürük bir haftadır iyice arttı.Ben de evde doğal şeyler veriyorum.Her halde onlar öksürüğünü sökmek için yoğunlaştırdı diye düşünüyorum umarım yanii :( geçen sene bu ayva çekirdeklerini yapmıştım ama benimki başka maksattı:)pastaya kullanırım diye:) demek öksürüğe de iyi geliyormuş.Bunu öğrendiğim iyi oldu.Ayrıca maskeyi de sabırsızlıkla bekliyorum.sevgilerimle canım...

30 Ekim 2013 00:30

Yaradan neler yaratiyor...ayva cekirdeklerini 2-4 adet azicik suda cezvede kisiki ateste jolelestiriyorsun sogudugunda biraz zeytinyag koyuyorsun gogus ucu yaralsrina harika nir krem oluyor yeni emzirirken ben cok yaptim hic kanama catlak oladi.harika bir nimet...bu arada gecmis olsun canim...

30 Ekim 2013 03:10

Ben de çatlaklara iyi geldiğini duymuştum ama bunu bilmiyordum saol canım paylaşım için

Adsız
30 Ekim 2013 04:26

Sizi severek takip ediyorum..inanin yapmis oldugunuz aktivitelerden cok faydalandik oglumla..tek birsey dikkatimi cekti affiniza siginarak.her onemli gunu bayramlari kutlayan ve burda paylasan biri olarak bugunu atlamaniz garibime gitti..boyle onemli gunleride cocuklarimiza anlatmamiz ve coskuyla kutlanmasi gerektigine inananlardan biriyim sadece..tekrar kusuruma bakmayin..haddim degil ama sizi severek takip eden biri olarak uzuldum ve merak ettim nedenini

30 Ekim 2013 09:50

paylaşımın için teşekkürler, çok geçmiş olsun.

30 Ekim 2013 23:00

@Adsız Evet en yakın zamanda fotoğrafları ile nasıl kullandığımı ve tabi ki sonuçlarını paylaşacağım inşallah,sevgiler :)

30 Ekim 2013 23:03

@Şule YANIK Canım sadece öksürük değil vücutta çeşitli sebeplerle oluşan çatlaklara,cilt lekelerine, renk tonu farklılıklarına varana kadar bir çok sebeple kullanılıyor. evet bizim bildiğimiz ve en yaygın olanı pasta yapımında jole kıvamı vermek için :) Haleyede çok geçmiş olsun ,aynen Etkanın da öyle işte sadece öksürük,bir de burun akıntısı var bizde :) Ballı karışımda öksürüğüne çok iyi gelmişti,bunu da yaparsan faydalı olur inşallah canım,şifa Allahtan, sevgiler :)

30 Ekim 2013 23:05

@ATAHAN İLE HAYAT DEMET ÖZGÖL Aynen öyle ,yeter ki bu konu da bilinçli olalım kıymetini bilelim , değerlendirelim değil mi :)

30 Ekim 2013 23:07

@Tuğba Akkaya Maden Rica ederim Tubacığım , su jole kıvamında oluyor boğazı da yumuşatıyor demek ki içildiğinde. Ben hafif ılıtıp veriyorum daha etkili oluyor , şifa Allah'tan,sevgiler :)

30 Ekim 2013 23:20

@Adsız Öncelikle hoşgeldiniz,güzel yorumunuz ve dikkatli bir takipçimiz olduğunuz için teşekkür ederiz , bugünlerde birkaç yazımızda da kısaca bahsettiğim gibi çok yoğun günler geçiriyoruz,yeni bir okul telaşı içerisindeyiz. İnanın bırakın bayramı tarihten bile bi haberim son günlerde. Elbette çocuklara anlatmalı yaşatılmalı... bu arada bu yıl kurban bayramı hariç, her bayramı ya da her özel günü kutlamadık hiç, yani özel bir yazı yazmadık, yoğun hissettiğimiz duyguları kırmadan dökmeden bir kaç satırla dile getirmişliğimizin dışında Etkaya hatıra biriktirme gayretindeyiz. Her zaman bekleriz,sevgiler :)

30 Ekim 2013 23:21

@Nihal Baysal Koçer Teşekkür ederiz Canım :)

1 Kasım 2013 09:39

aksamdan soguk suya mı bırakıyorsun ve Sabah soguk mu ıcıyor yoksa su bıraz ılık ya da oda sıcaklıgında mı olacak ;)

1 Kasım 2013 19:17

Ne kadar basit bir yöntem, tam benlik :))

1 Kasım 2013 23:51

@Yusuf ve Yunus`un annesi Denizciğim ben akşamdan ılık suya koydum sabaha kadar bekledi,biraz ılıtıp içirdim. bugünde çekirdekleri cezvede kaynattım daha çabuk jel kıvamına geldi,tavsiye ederim.

1 Kasım 2013 23:53

@Benden Bizden aynen öyle,bende uzayan listelerden yana değilim,ki zaten içinde ne olduğunu da unutuyorum :) Bu en kolayı ,su,bitti :)) sevgiler :)

4 Kasım 2013 06:04

bir süredir yeni bir aktivite yazmıyorsunuz...çabucak iyileşin inşallah...

Adsız
5 Kasım 2013 03:06

Muptelasi olduk blogunuzun yeni birseyler yazmayinca bende endiselendim.. Rabbim yeniden kavustursun bizi :) ins. Bu arada bir sorunumuz var oglum muhammed ve benim. Acaba siz etkayla bu gunleri nasil atlattiniz. Emzirmeden kesme vaktimiz yaklasiyo ve sanki muhammed bunu farketmis gibi iyice üzerine dusuyor.. eminin siz güzel bir yontem de buna bulmussunuzdur

6 Kasım 2013 23:32

@AnneAslında iyileştik ama başka yoğunluklarımız oldu bu aralar, evde geçirdiğimiz süre sadece akşam yemeği ile kısıtlandı, evde aktivite yapamayınca da birşey paylaşmadık ama çok yakında dönüyoruz:) sevgiler:)

7 Kasım 2013 07:27

@Adsız Başka yoğunluklarımız oldu bir kaç haftadır yazmamadık evet ama dönüyoruz çok az kaldı :) Etka 26 aylıkta biz bu süreci sonlandırdığımızda, ama yaklaşık 3 aya yaydık. Önce yavaş yavaş gündüz sayısını düşürdük sonra gece. Sorunsuz atlattık aslında sıkıntı olmadı. En son aşamasında da düşüp dilinin ucu kesilmişti kendi istemedi , böylece 26 ayda noktalamış olmuştuk :) faydalı olmuşumdur inşallah ayrıca güzel yorumun için teşekkür ederim, görüşmek üzere, öpüyoruz Muhammed'i,sevgiler:)

Blogunuzdan paylaştığınız pek çok aktiveyi bizde evlerimize taşıdık :) keçeden dondurma olsun en son plastik iğne ve tahta boncukları bulduk :))
az vaktimizde internetten buldugumuz aktiviteleri paylaşmak çok guzel oluyor
pdf yada resim şeklinde bulduğum aktivitleri sizinle paylaşmak isterim ancak mail adresinizi bulamadım sayfadan gözümden kaçtı sanırım
sevgilerle
***

7 Kasım 2013 19:16

"Lazim olacak bilgiler" listeme ekliyorum :) Tesekkurler!

8 Kasım 2013 02:58

ilk kez duydum! hemen yapıcam.
çünkü kızımda inatçı bir öksürük var 2 haftadır. Doktora götürdüm. Geniz akıntısı dedi. 2 Şurup verdi ama henüz değişen bir şey yok:(
bende, kara turp şurubu yapıyoorum öksürük.için. ve ayaklarının altına vicks sürüp çorapla yatırıyorum. Bir nebze işe.yarıyor. ayva çekirdeğini hemen deniycem
Çok teşekkürler

11 Kasım 2013 22:39

@Bizimkisi Masal gibi biraz... :) Yorumu ilk okuyunca o kadar mutlu oldum ki her seferinde cevap yazmak için açıyorum okuyup tekrar mutlu oluyorum,galiba bunun için biraz gecikti cevabımızın,kusura bakmayın :) evet sitede mail adresimiz yok,fırsat bulup ekleyemedik,mail atarsanız o kadar sevinirim ki artık okulda da çok lazım olacak yazdırılabilir materyaller,çok teşekkürler,sevgiler:) mailimiz: etka.dogan@gmail.com

11 Kasım 2013 22:41

@İlke'nin Günlüğü Lazım olmaz inşallah, yani öksürük falan yakalamaz sizi :) ama en azından bu jeli balla karıştırıp 2 günde bir yüzünüze maske yapabilirsiniz,ben uyguluyorum çok memnun kaldım :) sevgiler

11 Kasım 2013 22:43

@AdanınAnnesi İnşallah işe yarar,Allah şifa versin, öksürük bizim içinde dert ve aynen inatçı mı inatçı, Ayk altına viks Orta Asyada çok kullanılıyor ama ben alışkanlık edinemedim bir türü,aklıma gelmişken bende onu yapayım en iyisi :)) sevgiler

Adsız
27 Kasım 2013 03:21

Her zaman olmasa da ara ara girip bakiyorum sitenize ozellikle de kizim icin turlu turlu aktiviteler buldugum ev okulu projesine. Tabii ev okulu disindaki paylasimlariniz da cok faydali oluyor bizim icin. Maskeyi merak ettim nasıl bisi ola ki. Bir de demeden gecemicem. Ne harika bir insansiniz siz. Allah sevdiklerinize bagislasin sizi. Sinem

3 Aralık 2013 00:22

@Adsız Ne kadar güzel, kızınızın küçük bir gülümsemesine vesile olabiliyorsak ne mutlu bize, çok memnun oldum yorumunuza çok teşekkür ederim :) maskeyi küçük bir cezvede 10 tane ayva çekirdeğini kaynatarak yapıyorum. Jel kıvamına gelince biraz balla karıştırıp soğuyunca kullanıyorum. Ferah bir his ve görüntü sağlıyor, tavsiye ederim, her zaman bekleriz, sevgiler :)

Adsız
9 Aralık 2013 20:57

Geceleyin kirk dakika öksürerek rekor kiran ben bu tarifi deneyip uykuya geçme Şansı buldum Allah razi olsunn

10 Aralık 2013 07:05

@Adsızcok gecmis olsun, isinize yaramasina cok sevindim,her zaman beklerim,sevgiler:)

Adsız
2 Mart 2014 06:08

Iyiki bu siteler var, insan neler õgreniyor.bitkiden cekirdegine kadar.bildiklerinizi aktardiginiz icin agziniza saglik.

nur
2 Mart 2014 19:34

Sitelerin sayesinde neler õgreniyoruz, ama yurt disinda olanlar ulasmasida cok zor bitkilere.malesef, okuyunca insanin alip yapasi geliyor.agziniza yūreginize saglik.

nur
2 Mart 2014 19:41

Insan okuduklarini bitkilerden yapmak istiyor, maalesef almanyada oldugum icin her bitkiye ulasmak cok zor.tūrkiyedekiler cok sansli.bilgileriniz icin cok sagolun.not aliyorum izine geldigimde mutlaka alicam .

4 Mart 2014 18:30

@AdsızRica ederim evet bilgiye ulaşmak çok daha kolay artık,faydalı olduysa ne mutlu,sevgiler :)

4 Mart 2014 18:31

@nur Teşekkür ederim yorumunuz için, evet herşeye ulaşamıyoruz ne yazık ki ama bulunduğumuz yerlerin nimetlerinden faydalanıyoruz biz de :)

4 Mart 2014 18:34

@nur aslında ben bunların çoğunu Bişkek'te bulabiliyorum, buralarda bile varsa Almanya da muhakkak vardır diye düşünüyorum ,daha fazla Türk var, türk kültürü buralara nazaran daha hakim, ama bilemiyorum tabi:) bende her yaz Türkiyeden almak için bir liste yapıyorum,gurbetlik zor vesselam :)

Yorum Gönder

Teşekkürler

.
Etkaca