Doğal Güçlendiriciler

Hem unutmayayım hem de belki okuyanlar için de faydalı olur düşüncesiyle bugüne kadar uygulamaya çalıştığım doğal yöntemleri bu başlık altında toplamaya çalışacağım.
Bunları elbette kesin tedavi yöntemleri olarak değil de, daha çok bağışıklığı güçlendirici ve destekleyici unsurlar olarak kullanıyoruz.

Dogal Poleni bal ve zencefille karıştırıp ailecek sabahları birer kasik yiyoruz :)

Maş fasülyesi protein bakımından oldukça zengin,hücre yenilenmesine yardimci, çorbayı hazırlarken içine bir kaşık atıp birlikte pişiriyorum.

Ayva Çekirdeği Jelini öksürük başladığında ilerlemesini azaltmak için kullanıyorum.

Propolis, en doğal hali bu sanırım, katı reçineyi top şeklinde alıyorum, bıçakla üstünden biraz kazıyıp yemek arasında,yoğurda katarak ya da balla / pekmezle yediriyorum..

Kuşburnu bazen çayını bazen meyve suyunu bazen de kahvaltı da ekmeğine sürüp yediriyorum,C vitamini demir emilimini artirdigi icin özellikle et yemekleriyle birlikte tuketimine dikat ediyorum.

Muz kabuğu potasyum açısından oldukça zengin , kabuğun iç kısmını kaşıkla kazıyıp yediriyorum.ayrıca bu kabuk diş ve diş etlerine sürüldüğünde hem dişler beyazlıyor hem de gereken potasyum ihtiyacını karşılamış oluyoruz.

Mentollü naneyi ıhlamurla birlikte demliyorum, tadında ki ferahlık nefes açıyor ve soğuk algınlığına çok iyi geliyor. 

Ekinezya çayı bağışıklık sistemini kuvvetlendirmek için en çok kullandıklarımdan.

Soğan-Bal-Limon karışımını mümkün olduğunca ve hatırladığım zamanlarda bir kaşık veriyorum

AFYE Omega-3 gün aşırı bir kapsül veriyorum. Kapsülü yutamayan Oğulcuk için yağı kaşığa sızdırıp içiriyorum.
Keçiboynuzu pekmezini sabahları biraz ılıtıp, üzerine çok az toz zencefil ekip bir kaşık veriyorum.
Çörek otu yağını kaşıntıdan öksürüğe  herşey için kullanıyorum.
Yumurta sarisinda bulunan demirin kolay emilimi için üzerine birkaç damla limon sıkıp yediriyorum.



22 comments

16 Aralık 2013 00:28

wayyy canım çok güzel öneriler bunlar çok lazım oluyor bize...

16 Aralık 2013 01:46

vallahi maşşallah...bilmediklerimi de öğrendim...afiyet şifa olsun kuzuya...

16 Aralık 2013 01:50

Ne güzel bilgiler bunlar gerçekten, çok teşekkür ederiz :) Sevgiler...

16 Aralık 2013 03:03

çok güzel faydalı bir yazı olmu sağolasın

16 Aralık 2013 04:23

Merhaba balik yağı için AFYE kullandiginizi soylemissiniz digerketi ile arasında ne fark var acaba

16 Aralık 2013 19:04

Ne güzel bir yazı paylaşmışsın ama okurken iç çektim maalesef Paşam hiçbirini yemiyor,içmiyor.Biliyorsun bir de kreşe başladı ilaç da içmiyor sürekli hastayız.Buradakilerden tek yedirebileceğim muzun kabuğu onu da ilk kez duydum teşekkürler :)

16 Aralık 2013 19:15

cok faydalı bılgıler cok tesekkurler ama mas fasulyesını ılk kez duydum

16 Aralık 2013 19:24

çok severek okuyorum yazılarınızı ve hepsi için çok teşekkürler :) yazınız mail kutuma düştüğünde mutlu oluyorum :) sevgilerimle,

Adsız
16 Aralık 2013 19:49

Allahim hangi birinden başlasam hangi biri icin tesekkur etsem bilemedim :) muhammed de bu aralar sik hastalanir oldu. Tam bize göre bi yazi olmus sagolun

16 Aralık 2013 23:44

@Anne Âmin inşallah, teşekkür ederim yorumun için Canım, sevgiler :)

16 Aralık 2013 23:45

@begüm öztürk Teşekkür ederim Begümcüğüm, faydalı olur inşallah, sevgiler :)

16 Aralık 2013 23:46

@Derya Hepsini denediğim için gönül rahatlığıyla yazdım, size de faydalı olursa ne mutlu, sevgiler :)

17 Aralık 2013 14:46

Blogundaki bilgilerden bir post hazırladım bende öyle faydalı ki yazdığın herşey, şu dönemde hastalıkla boğuşuyoruz bunun üzerine de iyi oldu.. Maş fasulyesiyle olanı ve muz kabuğunu ilk kez duydum diğerlerini az çok biliyordum ama derlemek nasip olmamıştı bir türlü.. Ellerine sağlık canım hemşerim..

18 Aralık 2013 20:29

Ne güzel anlatmış, paylaşmışsın herşeyi Hacercim, teşekkürler :)

18 Aralık 2013 20:48

@Deniz ve Barışın Annesi çok teşekkür ederim ,faydalı olduysa ne mutlu :)

18 Aralık 2013 20:51

@BANU BAL balık yağı çok fazla ticari amaçlar için kullanılmaya başlandı,AFYE nin böyle bir amaç gütmediğini düşünüyorum ve en önemlisi helal olduğu konusunda güvenim tam. faydalı olabildim mi bilmiyorum ,siz de bir araştırın isterseniz,seviler :)

18 Aralık 2013 20:56

@Tuğba Akkaya Maden Tubacığım bizim durumumuz da farklı değil aslında , aslan kaçtı, kuş uçtu ,aa o ne yaa yıldızlar mı çıkmış diye diye bir kaşık zar zor veriyorum,okula başlayınca hastalıklar artıyor evet,bu da iyi birşey aslında ,en doğal yoldan bağışıklıkları kuvvetleniyor :)

18 Aralık 2013 20:58

@Müge Ç. Ben teşekkür ederim,faydalı olduysa ne mutlu :) Maş fasülyesi daha çok güneydoğu anadolu bölgesinde yetişiyor,o taraflarda kullanılıyor aslında ama çok yaygın değil, biz de Bişkek'te marketten alıyoruz, Şifa olsun kuzulara,sevgiler :)

18 Aralık 2013 20:59

@aslıhan balkan yorumunuzu okuyunca da ben çok mutlu oldum, çok teşekkür ederim, faydalı oluyorsak ne mutlu :)) her zaman bekleriz,sevgiler :)

18 Aralık 2013 21:01

@Adsız Ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için,inşallah faydalı olur,tez zamanda sağlığına kavuşur Muhammed, şifa Allah'tan,sevgiler :)

18 Aralık 2013 21:05

@serraninannesi Zeynep :) Okudum yazını Canım,teşşekür ederim yorumun ve yazın için :)şifa olur Serra'ya inşallah, ayrıca hemşeri olduğumuza ayrıca memnun oldum hemşerim,sevgiler :))

22 Aralık 2013 14:57

@Esen Can Ablacığım çok teşekkür ederim, uyguladığım bir kaç yöntemi derledim sadece,benim için de iyi oldu,hafif hastalık belirtisi olunca ne yapsam diye düşünürken blogda ki görüntü canlanıyor gözümde :))Şifa olsun Kuzulara inşallah :)sevgiler

Yorum Gönder

Teşekkürler

.
Etkaca