Bal-Soğan-Limon

Kırgızistan da sağlık koşulları pek de iyi sayılmaz
Hasta olsak da doktora gitmeye gerek kalmadan atlatacağımız bir kış geçiririz inşallah
Koruyucu hekimlik diyorlar ya işte ondan :)
Bunun için doğal yöntemlere başvuruyorum tabi ki
Çörek otu yağını sık sık kullanıyoruz ailecek
Soğan sarmısak hiç eksik olmaz yemeklerimizden

Etka dünden bu yana grip oluyorum sinyalleri veriyor
Hafif burun akıntısı,
Öksürük olunca :(
Ben de  hastalıklar gelmeden önce koruyucu olsun diye bu karışımı hazırladım
Kış boyunca kırgın olduğunu hissettiğim zamanlarda hergün ,diğer zamanlarda gün aşırı bir kaşık vermeyi düşünüyorum.

Geçen sene bal-polen-zencefil karışımı yapmıştım,onunda faydasını gördük
Yarım kavanoz süzme balın içine orta boy soğan ve limonu ince ince doğrayıp karıştırdım
Dün geceden bu sabaha kadar bekledi.
Sonra içinden soğan ve limonları süzdürdüm
Bugün sabah akşam birer kaşık içirdim ,daha iyi gibi inşallah
Şifa Allahtan...

16 comments

21 Ekim 2013 22:50

Canım geçmiş olsun.İnşallah şifa olsun Etkacığıma :)

geçmiş olsun. ben de çin çayı veriyorum. Zencefili balın içine karıştırıp macun kıvamında bir karışım hazırlıyorum. Bir fincana 2 tatlı kaşığı bu zencefilli baldan koyup 1 diş sarımsak doğruyorum. Biraz limon sıkıyorum ve kaynar su ekleyip demlendiriyorum ılık ılık içiriyorum. Takip ettiğim bir blogda gördüm, soğuk algınlığına çok iyi geliyor. Tavsiye ederim.

21 Ekim 2013 23:24

@Şule YANIK İnşallah teyzesi teşekkür ederiz :)

21 Ekim 2013 23:26

@Deniz ve Barışın Annesi çok iyiymiş adım adım yazdım bir köşeye, muhakkak lazım olacaktır,burda kışlar uzuun :) çok teşekkür ederim yorumun için Canım çok memnun oldum :) görüşmek üzere :)

22 Ekim 2013 01:16

Benim böcek sizin tarifinizi de yorumlardakini de içmez. Ya da ağlaya ağlaya koştura koştura içer:( inşallah gerek duymayız, kimse duymaz.
Tarif için Allah razı olsun...

22 Ekim 2013 01:43

Geçmiş olsun canım umarım ilerlemez hastalık.Bu karışımı ben de eve gidince yapayım hoş bizimkine nasıl içiririm bilmiyorum ama tek balı bile yemiyor çünkü

22 Ekim 2013 13:29

çok gecmıs olsun bende deneyecegım tesekkurler paylaşım ıcın

22 Ekim 2013 19:30

çok geçmiş olsun kış için kuzucuklara gerekecek bu tarifler...

22 Ekim 2013 20:52

@begüm öztürk Aynen öyle , Bişkek de 6 ay kadar kış yaşıyoruz biz , Mart'ta bile kar yağdığı olur hatta , faydalı olur inşallah, şifa Allah'tan :)

22 Ekim 2013 20:55

@Müge Ç. Rica ederim , şifa olsun inşallah, geçmiş olsun dileğiniz ve yorumunuz için ayrıca teşekkür ederim, sevgiler :)

22 Ekim 2013 21:03

@Tuğba Akkaya Maden Grip geçlerde Tubacım öksürük bi geldimi bırakmaz öyle kolay kolay Etkayı , bizim ki de bugün çok zorlandı kaçtı falan ama ikna ettim, yarın şurup şırıngası ile vermeyi düşünüyorum bakalım :) faydası olur inşallah, şifa Allah'tan , görüşmek üzere Canım :)

22 Ekim 2013 21:05

@Ucuz Mutluluklar Aslında hastalıktan önce koruyucu amaçlı içirmek en güzeli, Etka alışkın böyle karışık tatlara, biraz bana çekmiş galiba, ama çocuk tabi,yine de zorlandığı oluyor illa ki, öyle böyle ikna edip içiriyorum :)) sevgiler :)

31 Ekim 2013 22:27

bu karışım sürekli oda sıcaklığında mı saklanmalı buzdolabında mı Ege hasta doğal yöntemleri deniyorum bu tarifide yaptım yarın sabah vericem şifa Allahtan

1 Kasım 2013 23:55

@ege ve annesi Canım ben hep mutfakta oda sıcaklığında beklettim bir sorun olmadı, soğanda acıma yada kokma yaşamadım. Çok geçmiş olsun Egeyede,şifa olsun inşallah,sevgiler.

5 Kasım 2013 19:51

Hemen yapıp kendimde deniycem. Çok teşekkürler ne güzel bir paylaşım. Emeğinize sağlık :)

7 Kasım 2013 07:31

@aslivedefne.blogspot.com Biz çok faydasını gördük inşallah size de şifa olur , çok geçmiş olsun , sevgiler :)

Yorum Gönder

Teşekkürler

.
Etkaca