Montessori Uygulamalarımız

Yok o kadar iddialı değiliz
Tabelamızda da büyük harflerle Montessori yazmıyor  :)
Ama elimden geldiğince, hazırladığım aktivite takvimlerinde, uyguladığımız etkinliklerde Montessori Eğitim Pedagojisini kullanmaya çalışıyorum.
Belirli sınırlar içerisinde özgürlük tanınması,çocukların ayakları yere sağlam basan kişilikler geliştirmelerinde en önemli etken
Bundan neden mahrum edelim gelecek nesli,öyle değil mi !
Üniversitemizin marangozluk atölyesinde hazırlanan materyallerimizden kırmızı mavi çubuklarla çalıştık bugün
Materyalin tanıtılması ile i ilgili detaylı yazı için buraya bakabilirsiniz

En küçük kırmızı 1' lik çubuk ile hata kontrolü yapmayı gösterdim,en çok onu kullanmayı sevdiler :)

Hergün bir transfer çalışması yapmaya çalışıyoruz zaten
Bugün de kaşıkla sıvı transfer yaptık
'Çalıştırın Parmakları' da sloganımız :)

27 comments

17 Aralık 2013 00:09

Şu materyallerden bir biz bulamıyoruz :(((

18 Aralık 2013 02:17

Sizin minikler çok şanslı ki sizin gibi bir öğretmenleri var.

18 Aralık 2013 19:05

ha haaaa bizim oğlanın kreş tabelasında kocaman montesori yazıyo da noluyo sırf iki bilmiş anneyi memnun etmek için herşeyi çocukların yerine öğretmenler yapıyor.sizin çocuklar şanslı siz gibi bilinçli bir öğretmeni bulmuşlar da :))

18 Aralık 2013 20:37

@bAhAr Bir çok materyali kendi imkanlarınızla yapabilirsiniz aslında, yapı marketlerden uzun tahtalar ve renkli boyalar almanız yeterli,sevgiler :)

18 Aralık 2013 20:41

@Selime Şenyüz Çok teşekkür ederim Canım, bilemiyorum ki öyledirler inşallah, güzel yorumun için ayrıca teşekkür ederim CAnım ,sevgiler:)

18 Aralık 2013 20:46

@borakusu :)) zamanla yoluna girer inşallah sizin okulda,çocuklar alıştıkça düzene, kendileri kurmaya başlarlar artık. Ama bu işin ciddi anlamada eğitimini almayı çok isterdim ,eğer bir gün imkanım olur da eğitimini alırsam, sertifikalı bir montessori eğitmeni olursam ,bi okul açıp tabelasına da yazıcam kocaman harflerle,valla ahdim var :))

19 Aralık 2013 21:07

hayırlı olsun tebrik ederim. ben de evde kızıma bir oda düzenliyorum. oyun odası.. etkanın çalışma masasını çok beğendim markası nedir acaba. bizim evde de yer sıkıntısı çok fazla çünkü :) şimdiden teşekkürler.

zeynep
20 Aralık 2013 04:16

Merhaba Hacer öğretmenim, yaklaşık 1 yıldır sizi takip ediyorum. benimde Etka ile aynı yaşta bir oğlum var.evde montessori uygulamak istiyorum fakat bir türlü planlı bir şekilde başlayamadım.bazı materyallerden bende yaptırmak istiyorum ölçülerini nasıl bulabilirim?Bir de montessori eğitimi mail gurubuna nasıl üye olabilirim? Uzun uzun yazıp vaktinizi almak istemiyorum.Paylaşımlarınız ve tüm emekleriniz için çok teşekkür ederim

22 Aralık 2013 14:46

@ESMA KOCA çok teşekkür ediyorum,başladık ama bakalım ,Mevla görelim neyler,neylerse güzel eyler :) Etkanın masasını Bişkek de bir oyuncakçıdan almıştık,Etkanın da odası küçük ,evet yer kaplamıyor,en iyi tarafı :) ama markası nedir inanın bilmiyorum,pek bakmam ben öyle şeylere,görüşmek üzere,sevgiler :)

22 Aralık 2013 14:50

@zeynep Maşallah Allah bağışlasın evladınızı, mail adresinizi yazarsanız okul için hazırladığım materyallerin ölçüleri,kullanım alanları vs ile ilgili.bir kaç sunum vardı,size de gönderebilirim,mail grubumuzun için sadece yahoo'dan istek göndermeniz yeterli :) ben de güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim,her zaman bekleriz :)

22 Aralık 2013 17:36

Hacer hanım biz de isteriz o sunumlardan mail adresim esmaomerkoca@gmail.com
Şimdiden teşekkürler:)

22 Aralık 2013 23:45

@ESMA KOCA Tabi ki seve seve, bir kaç güne kadar ,bilgisayardan bağlanınca gönderirim inşallah ,sevgiler :)

23 Aralık 2013 01:57

Sahsim adina sevgi dolu okulunuzu da cok merak ediyorum en ksa zamanda fotolu bir post bekliyorm:))

23 Aralık 2013 14:34

ne kadar güzel bir blogunuz var, yeni keşfettim :)
Tüm yazıları pür dikkat teker teker okuyacağım, bana da beklerim :)

Sevgiler...

zeynep
25 Aralık 2013 03:26

Amin hepimizin evladını Allah bağışlasın,sağlıklı,mutlu bir hayat nasip etsin.Cevabınız beni çok mutlu etti.
zeybacem@outlook.com
Mail grubu için en son 3 hafta önce yahoo'dan istek göndermiştim halen onay bekliyor.
İlginiz,bilgileriniz ve emeğiniz için çok teşekkürler.

25 Aralık 2013 20:28

@ferhat'ın annesi Nazik yorumunuz için çok Teşekkür ederim, aslında hergün bunun için niyetleniyorum ama o kadar yoğun geçiyor ki günler , akşam olduğunda yine fotoğraf çekmediğini farkediyorum :)) ben de Etkanın ilk okul günlerini yazmayı , buraya kaydetmeyi çok istiyorum , en yakın zamanda diyelim inşallah :) her zaman bekleriz, sevgiler :)

25 Aralık 2013 20:30

@Esra :) çok teşekkür ederim,, blog işi emek ve zaman istiyor gerçekten, bu yüzden beğenmenize iki kere çok sevindim :)) her zaman beklerim, sevgiler :)

25 Aralık 2013 20:35

@zeynep Sevgili Zeynep mail adresinizi aldım, bilgisayarın başına oturduğum ilk fırsatta size döneceğim inşallah :) mail grubu için ben davetiye göndereyim size öyleyse, isteğiniz gözden kaçmıştır belki. Ben de güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim, her zaman beklerim,sevgiler :)

zeynep
26 Aralık 2013 02:49

Çok teşekkür ederim Hacer Hanım,mail grubu için yardımcı olursanız çok mutlu olurum.Sevgi ve saygılarımla :)

27 Aralık 2013 16:49

Merhaba :)

Tam bende bu çubuklardan yaptırmayı düşünüyordum fakat bu çubuklar bu şekilde büyüdükçe bütün mü olmalı yoksa her biri 10 cmlik parçalar mı olmalı?

27 Aralık 2013 23:50

@zeynep Rica ederim, yardımcı olabilirsem ne mutlu,sevgiler :)

28 Aralık 2013 00:19

@Kırmızıca Hobi Evet Canım, en küçüğü 10 cm, ve bütün olarak 100 cme kadar devam ediyor.ayrıca her biri bir önceki çubuğun bittiği rengin tersi olan renkle bitiyor. Yani 1 kırmızı zaten,iki mavi ile,üç kırmızı ile, dört mavi ile bitiyor gibi. Kırmızı mavi çubukların bu özelliği, uygulamada çocukların hata kontrolü yapmasını sağlıyor. Faydalı olabilmişimdir umarım , sevgiler :)

23 Ekim 2015 04:01

Merhabalar çok güzel şeyler yapmışsınız tebrik ederim sizi.
Bende mail adresimi versem o sunumlardan bana da yollarmisiniz rica etsem?

13 Kasım 2015 16:04

@Burçak ARTUT sevgili Burçak, sunumlar sanal dünyanın neresinde şuan inanın hiç bir fikrim yok, ama siz adresinizi gönderin, bulduğumda hemen mail atarım inşallah:)

16 Kasım 2015 11:53

Bana da bu kırmızı mavi cubuklar gereksiz geliyor yanlıs anlamayın elestirmiyorum cunku pembe kule kahverengi merdiven gibi materyalleri edindim bunu da yaptrmak icin kendimi ikna etmeye calisiyorum

Adsız
15 Şubat 2016 19:32

sayın etkaca blog yöneticisi montessori eğitim materyalleri temini konusunda firmamızdan yararlana bilirsiniz prometeokulöncesi

Yorum Gönder

Teşekkürler

.
Etkaca