Kuşburnu Marmelatı Yapmaca

Kuru, dikenli, yol üstünde bir çalılık
Tohumunu kimse ekmemiş,suyunu vermemiş...
Aman yeşersin diye başında beklememiş...
Meyve verecek diye de ümitlenmemiş...
Yol üstünde ,öylesine ,alalade ,kendiliğiden büyüyen, yeşeren, meyve veren kuru bir dal
Tefekkür perdesini ah bir indirebilsek, bu gözler neler görecek aslında
Neleri farkedecek, nelere şahitlik edecek.
Kuru çalılıkta kıpkırmızı bir nimet, hem de şifa kaynağı, C vitamini deposu
Kuşburnu...
Yaklaşık bir ay önceydi :) Su almaya gittiğimiz dağ yolunda bir çalılık gördük ki kıpkırmızı 
Hemen durduk tabi :)
Iki dolu poşet topladık :)

Eve getirdikten sonra onları bir güzel yıkayıp baş ve çöp kısımlarını bıçakla kopardım
Tencereye aldığım kuşburnuların üzerini geçecek şekilde su koyup ,ezilecek kıvama gelene kadar (yaklaşık 1 saat kadar) kaynattım

Geri kalan aşamalarda Baba teslim aldı görevi :)
Ve aslında en zor tarafı :))
Kaynayarak yumuşayan Kuşburnuları önce tencerede bir güzel ezdi ,
Daha sonra kepçe kepçe ince tel süzgeçten geçirerek püresini çıkardı
Eldiven kullanmadığı  için ,Baba bütün gece boyunca ellerine batan kuşburnu dikenlerini temizledi :))
5 litre civarı püre elde ettik

5 litre kuşburnu püresi için 1,5 kilo şeker kullandık
Kuşburnu püresini kıvamı gelene kadar kaynattım,indirmeye yarım saat kadar kala şekeri ilave ettim.
Şekerle ne kadar çok kaynarsa rengi de o kadar koyu oluyor
Ben daha kırmızı seviyorum :)
Bu ilk denememiz oldu ve sonuç gerçekten güzel oldu,yaparız artık her yıl :)
4 kavanoz kuşburnu pekmezi çıktı, Afiyet şifa olsun Etka kuzusuna :)

Bizim oralarda (Toka'ta ) çok yapılır kuşburnu
Hatta Zile ilçesinde bol miktarda üzüm yetiştirildiğinden son aşamada şeker yerine üzüm şırası kullanır ki , offf diyeyim yani :)
Çocukluğumun güzel hatıralarındandır kaynayan kuşburnu kazanları :)
Annelere düşen telaşı ,zahmeti ve yorgunluğunun dışında aslında en güzel tarafı odun ateşiyle koca kazanda kaynayan kuşburnunun başında bekleyip, kazan ateşten indirildiğinde ve kuşburnu boşaltıldığında kazanın dibini bir güzel sıyırmaktı :) 
10 parmak yetmezdi o derece yani :))
O anlar mazi olalı çok oldu, biz büyüdük ve ne yazık ki değişti Dünya!

22 comments

3 Aralık 2013 21:20

Bizim milli kahvaltiligimiz :)
Annemle babam her sene köyde yaparlar..
Atlasım bayılıyor. Ben de onun bayilmasina bayılıyorum.
Çok meşakkatli bi iş. Ama sonca değer.

3 Aralık 2013 21:37

Nasıl bayılırım nasıl anlatamam...hiç denemedim ama organik bulduğumu kaparım hemen...afiyet bal olsun...kalori olmasın:)))

3 Aralık 2013 21:38

harika bayılırım kuşburnu reçeline...elinize sağlık,demek oralardada oluyormuş,ben sadece bizde yetişiyor zannediyodum..

4 Aralık 2013 00:00

Harika görünüyor. Elinize sağlık. Etka'ya da size de afiyet olsun.
Sevgiler..

4 Aralık 2013 02:41

çok güzel olmuş. Biz de bayırız buna. Özellikle soğuk gunlerde ilaç gibi. Ne güzel görünüyor

4 Aralık 2013 04:35

oo maşallah.Ben de en son geçen sene yapmıştım. Canım,haşladıktan sonra ezmekle uğraşmak yerine blendırdan geçirmeniz işinizi kolaylaştırırdı.Ayrıca eşin nasıl eldivensiz yaptı,elleri mahvolmuştur.Ben kalın mutfak eldivenleri ile yapmıştım.Zaten normalde kesinlikle eldivensiz yapılmaz.Azcık dokunsan bile dikenleri mahveder elini.Nasıl dayandı anlamadım valla :) neyse hem geçmiş olsun, hem de afiyet şifa olsun size.sevgilerimle...

sule
4 Aralık 2013 16:39

baslıgı okurken memleket hasretının sızı bu zor ama lezzetlı ıse sevkettıgını soylıycektım kı sızde yazmıssınız zaten.emınım bıze getırdıgınız kadar guzel olmustur.tadı damagımızda hala.annemler bıdefasında usenmemıs toplayıp kaynatmıslardı cokta guzel olmustu ama son oldu.sızı buyuzden bıkez daha tebrık edıyorum.afıyet sıfa olsun ınsallah.paylasımlarınızı sabırsızlıkla beklıyoruz.allah yar ve yardımcınız olsun hocam

4 Aralık 2013 21:39

@Olcay Aktaş cihan hakkaten zormuş. biz de şimdiye kadar hep Etkanın babannesinin yaptıklarını getirdik ta Bişkek'lere :) ama yaparız artık diyoruz,zor hakkaten ama bir günlük bir meşakkat çekilir inşallah,sevgiler:)

4 Aralık 2013 21:43

@MÜGE KÖKLÜ ATİK Bizim oralarda gerçekten organik olur,dağlardan toplanır falan, hatta dediğim gibi şeker bile kullanılmaz üzüm şırasıyla tatlandırılır ama bizim oralar bize o kadar uzak ki,elden geldiğince yapmaya çalıştık,dediğin gibi canım sadece afiyet şifa olsun :))

4 Aralık 2013 21:44

@Anneaa hem de o kadar çok ki anlatamam ama bizim gibi yapanı çok az,genelde kurutup çayını yapıyorlar. hatta pazarlarda rus teyzeler bardak ölçüsüyle satıyor. yorumun için ayrıca teşkkür ederim Canım,sevgiler :)

4 Aralık 2013 21:47

@Hülya Çoban Çok teşekkür ederim Hülyacığım, yazdımmı hiç hatırlamıyorum ama bende de ülseratif kolit hastalığı mevcut,kuşburnu iyi geliyor diye okumuştum bir grupta. ne güzel yazdın Canım inşallah şifa olur bana da Etkaya da,sevgiler :)

4 Aralık 2013 21:53

@Nihal Baysal Koçer Aynen öyle Nihalcim,hatta şimdi hatırladım bak,biz çok küçükken,biz derken ikiz kardeşim ,Oğlumun Canı dayısı Yunusla ilkokul yaşlarımızda her sabah Canım ablam,Oğlumun Canı Teyzesi:) ekmeğimizin üzerine terayağ sürüp üstünede kuşburnu sürerdi,ayy ne lezzetti yaaa,yapmalıyım en kısa zamanda ama o tat aynısı olmaz eminim :) her türlüsü güzel bu nimetin yeterki değerlendirmesini bilelim değil mi,yorumun için ayrıca teşekkür ederim Canım,sevgiler :)

4 Aralık 2013 22:01

@Şule YANIK Canım blendırla bence mümkün olmaz çünkü o çekirdek ve dikenlerin süzgecin üzerinde kalması lazım diye düşünüyorum. Süzgeçte kendi suyuyla eze eze altta püresini çıkardık,üstte de diken ve çekirdekleri kaldı :) Valla eldiven olmadığı için bir gece beklemiştik zaten ikinci gün de almayı unutunca 'eee ben yaparım ulenn' dedi eşim :)) benim de işime geldi açıkcası ,çünkü noramlade de hiç kullanmıyorum eldiven, plastik hissi çok rahatsız ediyor. o gece sızladı biraz ama çok sürmedi yaa,iyice kaynadığı için dikende etkisini kaybetti sanırım ya da Oğulcuk içinse çekilen acı kutsaldır dedi bilemiyorum :)) yorumun için ayrıca teşekkür ederim canım,Sevgiler :)

4 Aralık 2013 22:07

@sule Şule Ablacığım o kadar güzel olmadı zannediyorum,babannemiz bu konuda gerçekten çok iyi :) ama benzeri oldu diyebilirim:) Ablam memleket hasreti kuşburnuya gelene kadar daha çok kapıdan geçer bilirsiniz,girmiyim hiç mevzu derin :) Etkanın okulunu arkadaşlarını yaptıklarımızı yazmayı çok istiyorum aslında ama gerçekten henüz zaman bulamıyorum. Kızları çok öpüyorum Abla,dualarını, dualarınızı bekliyoruz :)

5 Aralık 2013 02:34

Uzun zamandır görememiştim seni, ne kadar güzel faydalı bir tarifle geldin, sağolasın. afiyet olsun, şifa olsun!

5 Aralık 2013 17:42

sizi bulmuş olduğum için okadar mutluyumki sayenizde neler neler öğrendik arkadaşlarımızla paylaştık ve birsürü başka blok tanımış olduk hepinizi görmek tanışmak istiyorum :)))))))sizleri seviyorum

Adsız
6 Aralık 2013 20:46

Yaa benim de canim öyle istedi ki sormayin ( tadini bile bilmiyorum halbuki ) :)) ama özledik sizi böyle bi tarifle görünce sasirdim bu mesakkatli işlere hala firsat ve kuvvet bulabilmenize :)) Allah gucunuzu arttirsin.. afiyet şifa olsun
Muhammedin annesi :)

8 Aralık 2013 11:06

@Adsız :)şimdi düşününce ben de şaşırıyorum valla , eve o kadar yorgun ve bitmiş geliyorum ki :) ama artılarını düşününce zaman ve güç toplamaya değer dedik :) duanıza içten bir âmin diyorum zira en çok ihtiyacım olan şey , muhammedi öpüyoruz, sevgiler :)

8 Aralık 2013 11:09

@semra karabuğa Çok sevindim, bende yorumunuzu okuyunca çok mutlu oldum gerçekten , size de arkadaş larınıza da yardımcı olduysa yaptıklarımız ne mutlu bize :) bende tanışmayı çok isterim, her zaman bekleriz blogumuza da, sevgiler :)

8 Aralık 2013 11:11

@Deniz ve Barışın Annesi Evet yazmamadık bir süre, yeniden mesaiye alışmak kolay olmadı :) çok teşekkür ederim iyi dileklerin için Canım,sevgiler :)

17 Aralık 2013 14:14

kahvaltıda olmazsa olmazlardandır bizim için kuşburnu , bende Tokatlıyım canım Tokat Niksar ve yengemler her yaptıklarında 3 kavanoz gönderirler banada saolsunlar.. ÇOk zahmetlidir yapması, ama inanılmaz lezzetli ve faydalıdır.. Ellerinize sağlık maşallah diyorum size..

18 Aralık 2013 21:08

@serraninannesi Zeynep Lezzetli ve faydalı kısmını biliyordum da zahmetli kısmına da bizatihi şahit olmuş olduk :) Ben Turhallıym eşim de Reşadiyeli :) Her yaz bir kaç defa geçiyoruz Niksar taraflarından ,inşallah görüşmek nasip olur, sevgiler :)

Yorum Gönder

Teşekkürler

.
Etkaca