Button Snake ( Düğme İlikleme )

Hemen hemen her yabancı blogta görebileceğiniz bir etkinlik bu Button Snake olayı:)
Türkçe nasıl denir nasıl anlatılır bilemedim
İşin özü bir nevi düğme ilikleme çalışması aslında

Küçük kumaş parçalarına düğmenin geçebileceği kesikler açıyoruz
Kurdelanın ucuna diktiğimiz düğmeden bu küçük kumaşları geçirerek yılan yapmış oluyoruz :))

Aslında itiraf etmeliyim hazırlarken Etka'ya uygun olup olmadığını çok düşündüm
Hatta bir ara pişman bile oldum :)
Ama Oğulcuk beni şaşırttı :))

Düğmeden keçeyi nasıl geçireceğini bir defa gösterdim
Ve Etkaya verdim
Parmaklarıyla kesik yeri tespit edip düğmeyi arkasından geçirerek Oğulcuk büyüdüğünü ispatladı :))

15-20 dk kadar ki bu süre Etka için oldukça uzun bir süre düğmeye keçe parçalarını geçirdi :))
Arada bir yorulup arkasına doğru yattı dinlendi sonra kalkıp devam etti:))
Çok uzun olmasa da yılanımızı biz sevdik:)

Ve anladık ki Etka böyle çalışmalara daha ilgili ve çok daha uzun süre oturuyor başında
Keçeleri kurdeladan çıkarıp hergün bir posta düğme geçirme çalışması yapmayı düşünüyoruz :)

20 comments

20 Mart 2013 00:13

Çok güzel bir çalışma olmuş. Elinize sağlık.

20 Mart 2013 00:21

@Hülya Çoban Hülyacım teşekkür ederim, bizde sevdik,hatta renklerden sonra şekillerle ilgili olanı da hazırlamayı düşünüyoruz,tavsiye ederiz :)

20 Mart 2013 00:30

Cok guzel bir montessori calismasi olmus,ellerine saglik.bu calismayi cok begendim,aktivitelere basladigimizda yspacaklarim arasina almaliyim,kaydediyorum etka:)

20 Mart 2013 00:41

Harika, ben de 2 yaşından sonra denemek üzere not aldım.
Renklerine göre keçeleri gruplayıp da yapılabilir, kırmızı yılan, yeşil yılan gibi..

20 Mart 2013 00:47

Bende yapmıştım birkaç ay önce Meteye ama hiç oynamadı aksine dağıttı da dağıttı sanırım daha zamanımız var Etkada görünce anladım.

20 Mart 2013 03:06

süper küçük kas gelişimine çok faydalı..

20 Mart 2013 12:17

@burcu kahramanburcum senin liste epey kabardı:) şanslı bir çocuk Kaan :)) daha şimdiden annesi araştırmalarda, maşallah, görüşmek üzere:)

20 Mart 2013 12:19

@Dışavurum evet onuda yapalım inşallah, sabrımın ve vaktimin olduğu bir zamanda da şekilleri kesmeyi düşünüyorum, hazır düğme iliklemeye alısmışken azcık daha devam edelim:) sevgiler

20 Mart 2013 12:21

@nurcan aynen öyle Nurcan aydan aya çok farkediyor çocuklarda bir iki ay önce olsaydı Etka da aynısını yapardı İnan :) yavaş yavaş ve kendi hızlarında büyüyorlar öğreniyorlar bu da güzel bir süreç :)

20 Mart 2013 12:23

@Fatos özgür teşekkürler canım, konsantrasyon sağladığı için dikkat süresini de uzatacağını düşünüyorum, bakalım göreceğiz:)

20 Mart 2013 13:14

harika ilk fırsatta deneyeceğim zira benim üzerimdeki kıyafetlerin düğmelerine dadanıyor :)

20 Mart 2013 14:11

@Mine Gülden Çevik Oskay:)) iyi bir kurtarıcı olacak sizin için öyleyse:) şimdiden iyi eğlenceler

20 Mart 2013 16:16

Maşallah Etka'ya ne kadar hevesli oyunu tamamlamış. Bende Ali Kemal için 4-5 ay önce yapmıştım, şekiller sayılar, harfler olan button snake ama hiç bakmadı bile ağladı, istemedim bende tekrar göstermedim. Kurdelesini felan değiştirip tekrar mı çıkarsam acaba :)

20 Mart 2013 16:27

Her gün eklediklerinle beni şaşırtıyorsun, sıra gelmiyor yapmaya. : )) Bunu da çok sevdim.

20 Mart 2013 17:12

@elif sevim ceyhanvalla benimde beklemediğim bir performanstı Etka'nın ki:) sen dediğin gibi yenileyip tekrar çıkar canım belki farklı gelir bu sefer, Eşref saatleri tutuyor bazen çocukların:))

20 Mart 2013 17:14

@alisnur :)) ufak tefek nacizane hergün bişeyler yapmaya çalışıyoruz, boş geçen günümüz ya Park'ta geçmiştir ya gezmelerde:) anı olsun Etka'ya inşallah burda biriktiriyoruz yaptıklarımızı :) siz başlayın yavaş yavaş arkası gelir:)

28 Mart 2013 20:19

merhaba,

sizden ilham aldık biz de yaptık button snake.. teşekkürler fikir için..

http://mineoskay.blogspot.com/2013/03/dugme-ilikleme.html


29 Mart 2013 01:49

@Mine Gülden Çevik Oskay rica ederiz, çok sevindim yorumunuza , Aferin Hüma'ya , sizin gömlek düğmeleri derahatlamıştır bir nebze :)) görüşmek üzere, sevgiler

Adsız
14 Ağustos 2013 04:11

cok guzel bir oyundu. benim ki de 15-20 dk oynadi. 2 yasinda. bu arada cok basarilisiniz. bize isik tutmaya devam edin. 2 yas krizimizde sizinleyiz.sevgilerle

17 Ağustos 2013 04:47

@Adsız çok sevindim :) bizde de beklediğimden daha uzun süre ilgilenmişti Etka :) hatta yazdığım gibi 5,5 saat süren uçak yolculuğumuzda da en büyük kurtarıcım oldu :) çocuklarla büyüyoruz hepbirlikte , bu arada siz de bizi yalnız bırakmayın olurmu :)

Yorum Gönder

Teşekkürler

.
Etkaca