Giyinme Çerçeveleri ( DIY Montessori Materyal)

Aslında gecen haftalarda yapmıştık bunları. Ama yazamamıştım.
Babamız herzaman en büyük destekçim.
Materyal yapımında da her seferinde engin görüşleri ile ufkumu genişletiyor sağolsun.
Çerçeveler hep aklımdaydı ama dikişle aram iyi olmadığı ve yaş itibari ile de Etka'ya henüz biraz erken olduğu için erteledim durdum.
Ta ki ses keselerini yapana kadar. Onları da çok keyifle diktiğim söylenemez parmaklarım delik deşik olmuştu ama sonrası oyunlarımız çok keyifli halâ..Bir çok etkinlikte kullanıyoruz keselerimizi.

  

Genelde Etka'yı uyuturken planlıyorum ne yapacağımı ne kullanacağımı vs.
Etrafta o dönemde turuncu turuncu keseleri de görünce şimşekler çaktı beynimde. 
Kumaş mucize gibi dikiş istemiyor :)) enn güzeli :)
Sadece kumaşı tabletlere uygun kestim! Ama yine de düğme dikme,çıt çıt,cırt cırt,fermuar,kopçalar( ki en karmaşık olanıydı benim için) dikilmek için beni bekliyordu tabi :)) neyse canım olur o kadarcık artık. 
Bir gecemi aldı hepsi.

 
Çerçeve tahta,karton olabilir tabi. Zimpara rakamlardan kalan plastik levhaları kullandık biz.
Hafif ve kesilmesi kolay :) tam bizlik:)
Tabletlerin arkasından silikon ile kumaşa sabitledik.
Mavi markerla vazgeçilmezim kontör geçmeyi de unutmadım.


5 çerçeve var görüldüğü üzere.
Fermuar,cırt cırt,çıt çıt,düğme ve kopça..

Yanlız kopçalari ters dikmişim eşim farketti :)) hiç bilmem nasıl açılır :) en sevmediğimde yaptığım birşeyi bozup yeniden yapmak,şimdilik bekliyor bakalim. Zaten suan (21 ay) fermuar,cırt cırt çerçevelerini kullanıyoruz. Diğerleri azcık zor:)

Çerçevelerin içlerine aile fotograflarımızı yapıştırmak istiyoruz. Bunun için resim seçiyoruz:) açınca aile resmimizi görsün Etka'cık :)) Pekiştireç olur :)

14 comments

valla üşengeçlikten bunları hep erteliyordum, elinize sağlık, pek güzel olmuşlar. Etka güzel güzel çalışsın, küçük kasları gelişsin. :)))

3 Kasım 2012 03:44

cok guzel olmuss, ellerine saglik... gule gule oynasin Etkacik...

3 Kasım 2012 12:50

Sevgili Smyrna İnan aylardır listede o bana bakıyor ben ona. Ayni usengeclik bende de var ama Bir de başladımmi bitirmeden uyuyamiyorum. Bende anlayamadım beni:)

3 Kasım 2012 12:51

Çok tesekkur ederiz Pınar teyzesi. Fermuar ve cırt cırt açıp kapatiyoruz suan:)

3 Kasım 2012 21:35

Bunlar harika olmuş elinize sağlık. Ben günlerce araştırıp satın alamamıştım yapmak çok zor değilmiş :) En kısa zamanda bende deneyeceğim. Fikir için teşekkürler. Bu arada bloğumda sizin için 4. ödülünüz var ;)
Sevgiler...

3 Kasım 2012 21:43

Yaşasın hey yaşasın heyy:))) Cook tesekkur ederim gercekten.Bayılıyorum bu ödüle:))
Bu arada gercekten zor değil, deneyin muhakkak. Hemennn size bir ziyaret yapıp ödülümü alıyorum. Sevgiler...

4 Kasım 2012 18:53

bizde şu sıralar meraklıyız fermuar açmaya :))

5 Kasım 2012 00:10

Dönem dönem ilgileri değişiyor cocukların gercekten..Maşallah,aferin Emre'ye de. Bu arada oldu Emre. Saglıgı nasil

5 Kasım 2012 03:37

çok şükür canım ateşi düştü, iştahı da açıldı sayılır, öksürük de bitince tamamdır.bizde başlarız yine aktivitelerimize

5 Kasım 2012 13:51

Çok gecmis olsun,blogunada yorumbirakmistim ama gelmedi sanırım. Esime de anlattım,o da çok üzüldü. Bizim de en çok korktuğumuz koyde elini sobaya degdirmesiy di. Bununla atlatmış olursunuz ins.
Başlarsınız tabi,yeterki hasta falan olmasın cocuklar.
Sevgiler

6 Kasım 2012 00:41

Cok begendim, ellerinize saglik

6 Kasım 2012 01:22

Çok tesekkur ederim ,beğendiğine çok sevindim. Sevgiler

23 Ocak 2013 15:25

Merhaba, blogunuzu severek takip ediyorum paylaşımlarınız için teşekkür ederim öncelikle. Bu giyim çerçevelerinin yapımıyla ilgili bir kaç sorum olacak örneğin kumaş,plakanın arkasından dolanıyor mu ayrıca nasıl yapıştırdınız bir de ölçüleri nasıldır acaba cevaplarsanız sevinirim. Teşekkür ederim

24 Ocak 2013 12:46

Rica ederim , hoş geldiniz, faydalı oluyorsa ne mutlu :) evet Zeynepcim kumaş plakanın arkasından geliyor arka tarafını sıcak silikon ile plakaya yapıştırdık çıkmıyor sürekli :) ön tarafındada malum fermuar cırt cırt vs leri diktim :) benim için en zor olanı :) ölçüleri orijinal giyinme çerçevelerinin ölçüleri gibi değil elimizde olan plakaları kullandık, yaklaşık 15 cm ile 25 cm gibiydi :) her zaman beklerim , sevgiler

Yorum Gönder

Teşekkürler

.
Etkaca