2,5 Günde...

Evet başlaması da bitmesi de 2,5 gün sürdü..
Her kış her annenin korkulu rüyası Gripten bahsediyorum tabi
Etka'nin hastalığı direk öksürükle başlıyor,hemde balgamli öksürük
Önlemini almazsak bu kuru öksürük ve gribe çeviriyor hemen
Bu sene ilk defa Türkiye'den paket getirttik
Tevafuk oldu biraz
Son gün annemin ısrarla bişeyler göndereyim demesi ile aklıma ilk gelen 'keçiboynuzu' oldu
Keçiboynuzunun içinde bulunan gallik asit alerjiden astıma, bronşitten akciğer kanserine kadar bir çok hastalığın tedavisinde etkin madde imiş.
Bende İbrahim Saraçoğlunun balgamlı öksürük için keciboynuzu kürünü yapmak İstedim.
Babam (dedemiz) almış sağolsun,hafta sonu gönderdiler salı akşamı elimizdeydi paket.
Paketi açar açmaz ben keçiboynuzu şurubunu hazırladım eşim kestaneleri:))
Ali Kemal kestanelerini sayarken nasıl içim gitmişti:)) Canım 'ikiz kardeşciğim' (dayımız) göndermiş :) yaşasın heyy yaşasın heyy:))
Etka da yine dayısının gönderdiği çikolatalardan yedi bir tane:)




Ve Salı akşam,Çarşamba,Perşembe o.ü toplam 2,5 gün sabah akşam içti keciboynuzu şurubundan ve şuan öksürükten eser yok elhamdülillah:)
Hazırlaması cok basit: 4-5 tane keciboynuzunu bir buçuk bardak su ile kaynatıyoruz. Ben iki üç parçaya kırdım  iyice özünü salsın diye:)) çok az toz zencefil ve bal koyup içirdim.
Kesinlikle tavsiye ediyorum. Daha önce de öksürük surubu hic vermiyorduk zaten,bol su içiriyorduk.
Ama bu yöntemle daha kısa ve etkili oldu..
Kışın ilk gribi fazla kalmadan gitti çok şükür:)



Burun akıntısı için de kivi yedirdim iki gün. O da kesildi cok şükür.
Cocuklar hasta olunca bütün enerjisi cekiliyor sanki annelerin..
Allah'ın izniyle bu yöntem iyileşme sürecini kolaylaştı diye düşünüyorum

8 comments

30 Kasım 2012 23:16

COk cok gecmis olsun.RAbbim sifalar versin.
kecivoynuzu suubu tarifi icin cok teswkkur ederim kendi adima :) zira bilmiyordum.

kiciyi de ayrica.
Bİzde de dunden beri bir burun akintisi ve bapsuruk var.Sogani ikiyw ayirip yatmadan once basucuna koyduk.SAniyorum ki Rabbimin izniyle cokca ii geldi

Aman kuzular hast olmasin!aynisini buun komsuma soyledim.Mİnik hasta olunca elim ayagim uyusuyor.kanim cekiliyor resmen.RABbim evlatla imtihan etmesin :(

30 Kasım 2012 23:50

Canim Kivi bol miktarda C vitamini deposu. Hergün bir kivi yedirmeye çalışıyorum ben.
Yine i.saracoglu soğanı 6 parçaya bölüp 1-2 dk kaynatip suyunu içirin grip icin diyor.
Şifa Allahtan tabi :)
Sevgiler

3 Aralık 2012 14:50

çok geçmiş olsun.bende toz keçiboynuzunu süte katıp içiriyorum.çok etkili oluyor.tadınıda seviyor oğlum.üstünede zencefil bal karışımı veriyorum.

4 Aralık 2012 16:57

Cok teşekkürler teyzesi:)
Toz keçiboynuzundan emin değildim çok iyi oldu canım.
Görüşmek üzere

6 Aralık 2012 02:43

merhaba,bizde geçengün aktarımızın tavsiyesiyel k.boynuzu pekmezi aldık kıvamı çok güzel çekirdekleriyle beraber yapılmış. her sabah şerbet yapıp içirmeye çalışıyorum.kiviyi de kulağıma küpe yapıyorum teşk.

6 Aralık 2012 03:16

Şurup niyetine inş şifa olsun kuzucuklara. Çok sevdiğim bir abla yemek yaparken yedirirken bile şifa niyetine derdi:) ne güzel bir alışkanlıkmış :) her zaman bekleriz

19 Aralık 2012 00:02

kızım şu an çok hasta.o uyurken fırsat bulup girdim nete.hemen tavsiyenize uyup keçiboynuzu aldırdım.inşallah biz de faydasını görürüz.

19 Aralık 2012 00:10

Canım Allah şifa versin faydası olur inşallah

Yorum Gönder

Teşekkürler

.
Etkaca