Postcrossing Güzelliği # 1 - Amerika

Postcrossing sistemi adından da anlaşılacağı üzere karşılıklı kart postalamaya dayalı bir uygulama.
www.postcrossing.com ayrıntılar ve üyelik formu için bir tıklayın derim :))

Kısaca, gerekli bilgileri doldurup kayıt oluyorsunuz ve tamamen ücretsiz :)
İlk kayıt olduğunuzda en fazla 5 adres alabiliyorsunuz. Bu 5 adresi sistem kendisi gönderiyor.
Kartlar adreslere ulaştığı zaman sisteme de alıcı kendi mailine gelen onay kodunu gönderiyor, ve böylece yeni bir adres alma hakkınız doğuyor :))
Yazışmalar genelde ingilizce oluyor,ama sistem size adres gönderdiğinde adresteki kişi ile alakalı dil seçeneği de bulunuyor.

Bir kaç hafta önce kayıt olduğumuz sisteme adresimizi ve Etka ile ilgili yaşı,cinsiyeti,hoşlandıkları gibi bir kaç bilgi vermiştik..
Aldığımız 5 adresle ilgili henüz bir geri dönüş olmasa da mailimize gelen 'Kırgızistan'dan kart almak eğlenceli olabilir eğer kabul ederseniz ilk kartı ben göndermem üzere sizde bana bir kart postalayabilirsiniz ' gibi bir kaç  teklifi kabul edip adresimizi ve yine kısaca Etka'nın bilgilerini kişilerin maillerine yollamıştık.



Veee işte ilk kart :)) dün itibari ile elimize ulaştııı :)))
Babamızın iş adresini vermiştik
Sekreter Kırgız ablamız 'Etka'ya Amerika'dan kart geldi' diyerek şaşkın bir halde teslim etmiş kartı :))
Babamız telefonda söyleyince meraktan akşamı zor ettim resmen :))


Çok güzel değil mi :) Oldukça da eski. 
Arkasında 'Neredeyse 100 yıllık bir kart' demiş kartı gönderen Etka'nın Mike amcası :))
Şimdi bizde bir bu kadar güzel ve Kırgız kültürünü yansıtan bir kart arayışı içerisindeyiz :))

Etka henüz anlamıyor tabi :)
Bak amca sana ev resmi göndermiş diyerek gösteriyoruz :)
Ama yıllar sonra kimbilir hangi ülkelerden ve kimlerden gelen onlarca kartı biriktirip Etka'ya hediye etmek şimdiden heyecanlandırıyor bizi :)
Belki 15.yaş gününde :) Rabbim o güzel zamanları sağlıkla huzurla göstersin bizlere inşallah

11 comments

26 Aralık 2012 02:47

Kartları dogum gunünde mi gönderiyorlar ?

26 Aralık 2012 04:22

çok hoş bir fikir, çok eğlencel kesinlikleeeee :)))

26 Aralık 2012 12:42

Canım kart göndermen için adres veriyor site sana sen postaladıktan ve kart adrese ulaştıktan sonra alıcı onaylıyor bu arada senin adresinde farklı kişilere gönderiliyor ve kartlar eline peyderpey ulaşıyor. Belli bir zamanı yok yani. Ama sen ne kadar kart gönderirsen sanada o kadar geliyor :) sitede daha ayrıntılı bulabilirsin , sevgiler

26 Aralık 2012 18:32

ben de bu fikirden yola çıkarak üye olmuştum 3 yılda bir sürü kartımız oldu arada bakıyoruz aktivitelerimizde de çok işe yarıyor sevgiler

26 Aralık 2012 19:26

hahaa harika bir işmiş:))) Ama adres verme işi sıkıntılı gibi biraz:) Bilemedim :) Bizim baba bey kıllangozdur azıcık böyle meselelerde:)))
Ama Etka adına çok sevindim:)

Hoş kartlaşmalarınız olsun inş:)))

26 Aralık 2012 19:58

Harikaaa 3 yıldır kart geliyor ha, ne kadar güzel :) Almina gerçekten çok şanslı , biz daha yeni keşfettik :))

26 Aralık 2012 20:02

:)) canım bizde ev adresimiz yerine eşimin iş adresini verdik :) bizimki zorunluluktandı biraz, taşınmak zorunda kalıp ev adresimiz değişebilir diye düşündük :))
Problem olacağını zannetmiyorum bir çok adres kayıtlı ev adresleri de vardır muhakkak:)) görüşmek üzere :)

26 Aralık 2012 20:47

çok çok güzel :) ömer, büyüdükçe yapılacak keyifli işler listesine eklenmeli :))

28 Aralık 2012 02:02

yusuf bıraz daha buyusun daha meraklı mınıkın postane sayısını bıle acmadım daha ogretmedık dıye ben de kart gonderme gıbı hatta gıdıp postneyı gezmek gıbı bırseyler dusunuyordum da bu da cok guzel olur oyuncu annenın dedıgı gıbı benım esım de adres vermek ıstemez ıs adresı de olmaz bır yol bulamadım bu konuda ama ben de cok begendım

29 Aralık 2012 01:32

merhaba...Nerelerdesiniz???
Umarım iyisinizdir,zira ziyadesiyle merak ettim sizi..Öyle alışmışım ki hergün yeni bir yazınızı görmeye..Merakta bırakmayın lütfen..
SEVGİLERİMLE

30 Aralık 2012 23:33

Büşra kesinlikle çok keyifli hatta hiç durma şimdiden başlayın bence,kaldıkça arada kaynıyor sonra :)
Deniz adres konusunu ben hiç düşünmemiştim diyebilirim,belki TR de tanıdık bir iş yeri vs olabilir bilmem ki :)
Oyuncu anneciğim çok teşekkür ederim,ne kadar ince,naif merak bu böyle.bizde anlayamadık neden olduğunu ara verdik yazmaya hakkaten,döndük ama çok şükür :)

Yorum Gönder

Teşekkürler

.
Etkaca