Dersimiz Matematik:'1' Varmış '1' Varmış..

Bugün masalımız böyle başladı.  Bir varmış,bir  varmış..Yokmuş olmasın şimdi,olumsuz hersey zamana kalsın. 
Yok'la karşılaşsa da bir sekilde bir yolunu bulmaya çalışsın..
Bir varmış ..
Evet varmış. Etka da bugün öğrendi. 1 varmış. Karmaşık olmayan,rakamların en sadesi,en nazlısı.. Bir..

 Montessori Egitim Materyallerinden 'Zımpara Rakamlar'

Biz rakamları evde kendimiz hazırladık. ( zimpara kağıdı- uygun ölçülerde tabletler- Montessori Fontunda rakamlar) hazırlaması çok kolay tahmin edildiği üzere.

Maria Montessori bu tekniği ilk defa Zımpara Harfler ile kullandığında cocukların seslere dokunarak,hissederek sesi tanıdıklarında kendiliğinden okumaya başladığına tanık olduğunu yazıyor. Mucize gibi ama çok mantıklı



Bizde Kasım ayını '1' ayı ilan ettik. Ve huzurlarınızda açıyoruz..
Bir rakamı tabletini Etka'ya gösterip işaret ve orta parmağımı kullanarak gösterdim. Sonr minnak parmaklarını tutup onunda hissetmesini sağladım. Bir iki defa tekrar etti bunu:)
Bir araba,bir top,bir gözlük,bir kitap,bir ayakkabı ve bir rakamından olusan 'Mini Mini Birler' kutusunu Etka'ya sundum. Zaten hazırlarken bile peşimden ayrılmadı merakla daldı kutunun içine. 
Arabaya,topla oynadık. Ben her seferinde 'bir tane araba varmııışşş.. Kornasina basarmışş..bir top varmışşş,zıp zıp zıplarmııış..(gibi ve türevleriyle) eğlenmesini sağlamaya çalıştım.

Gözlüklerini takip artistik yürüyüşler yaptı . Kendine bakmak için odasının kapısına dayandı.
Bu arada odasında kendi boyunda ayna olmadıgını da farketmiş oldum..
Kitaptan bir kedi,bir top,bir kuş bulduk.



Ve üç parçalı bir araba yapbozu tamamlamaya çalıştık. Daha çok ben 'yap' O 'boz' kısmı ile ilgilendik.
Eğlendi inşallah öğrenmiştir de.
Ama bu hayatında karşılaşacağı ilk ve son 'Bir' olmadıgı için endişeye mahal yok. 
Yani ordaaa bir 'Bir' var uzaktaaa- bilmesek de o bir bizim birimizdir..

9 comments

eceninannesi
2 Kasım 2012 18:07

Bayılıyorum böyle faliyetlere, çok samimi ve içten olmuş.Şu yaşta öğrenmesi tam olamayabilir ama en azından aşina olacaktır.Zımparadan nasıl yapıyorsunuz, kalıplarlamı kesiyorsunuz, montessorinin özel bir yazı stili var diye duymuştum.

2 Kasım 2012 18:18

Çok tesekkur ederim. Bende tam olarak sizin gibi düşünüyorum. Elbet öğrenecek şimdilik eğlensin. Montessori yazı stili var evet. Ordan rakamları Print yapıp zimpara kağıdının üzerine koyup etrafından kestim.zimpara kağıdının arkasını çevirip rakamları ters sekilde çizerseniz de kestiğinizde hazır olacaklar. Sonra onları uygun tabletlere yapistiriyorsunuz. İnce tahta kestirilebilir. Biz Biskekde yapacak bir yer bulamadığımız için kalın plastik plak kullandık. Kesmesi de çok kolay oldu.
Görüşmek uzere

Adsız
4 Kasım 2012 02:05

Blogunuzu duzenli takip ediyorum zimpara rakamlari bende yapmak istiyorum harflere ulastiginiz yerin linkini girerseniz memnun olurum. Birde baska bi blogda rakamlarin zemini yesil olmali gibi bir bilgi edindim fikirlerinizi bekliyorum

4 Kasım 2012 10:20

Sevgili Adsiz:)) Montessori yazı karakterini bugün esim eklesin ins.
Evet orijinal tabletlerde yeşil zemin üzerine. Ama biz Kırgızistan'da ulaşabileceğimiz en uygun yollarla bulduk malzemeleri. Zaten onemli olan rakama dokunup hissetmesi.
Yine beklerm sevgile

Adsız
4 Kasım 2012 23:17

Yanıtınız için teşekkürler.henüz montessori yöntemini yeni tanıyan bu konuda tecrübesiz bi anneyim .Montessori bloglarından hızla bilgi edinmeye devam ediyorum.Sizin gibi tecrübeli ve yetenekli bi annenin tavsiyeleri benim için çok degerli.kitap yada blog yada bi site önerirseniz sevinirim.Benim kızım 3,5 yaşında sunumları çocuk sonlandırmadığından bi su transferinde etrafa suları dökmek istediğinde nasıl bi yol izleyecegimi bilmiyorum.Bu işin yönteminide doru orenmek istiyorum transfer sunumunda dolu kap sagda diger sunumlar soldan saga oluyormuş bu gibi izlemem geren yöntemi öğrenebilicegim kitap site vs ihtiyacım var cevabınızı bekliyorum .çok uzattım özür diliyorum :((((

5 Kasım 2012 00:26

Estagfirullah rica ederim. Çok tesekkur ederim güzel görüşlerin icin.
Etkaca 'da Annenin Tıkladıkları bölümünde faydalandigim siteler var.
Takip ettigim bloklara da http://www.blogger.com/profile/04593277235982921578 burdan bakabilirsin. Bunun dısında yahoo Montessori mail grubumuz var. Orda bilgi-kaynak paylaşımlarımız oluyor. Oraya da üye olabilirsin. faydalı olur umarım.
Görüşmek üzere,sevgiler..

Adsız
5 Kasım 2012 14:13

Saol canim cok tesekkurler . Rakam icin linkini bekliyorum. B

5 Kasım 2012 23:46

Rakamlara aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.
http://etkaca.blogspot.com/2012/11/montessori-zmpara-rakamlar-icin-yaz.html

Adsız
6 Kasım 2012 01:53

Bilgiler icin cok saol canim. Hayraniniz olarak ev okulunuzu da takipdeyim. Guzel gunler diliyorum...

Yorum Gönder

Teşekkürler

.
Etkaca