Kalıp kullanmadan 3 Şeklinde Pasta Yapımı (Şeker Hamurlu)

Anne-Baba, benim neden rakamlı kek kalıplarım yok ,bana neden almıyorsunuz, benim de kek kalıplarım olsa diye üzülmeyin :)
Benim de böylesi cici kalıplarım yok ama geçen yıl doğum gününde de yazdığım gibi kare-dikdörtgen ya da yuvarlak kek kalıplarını kullanarak da rakamlı pastalar yapılabilir :)
Geçen sene 2 Rakamlı pasta yapmıştım.
Şablona ulaşmak için BURAYA bakabilirsiniz.
Bu sene de 3 rakamlı yaptık , işte aşamalı ve rakamlı pasta yapımı :)

Önce yuvarlak kek kalıbı ile 2 tane pandispanya pişirdim.
Pandispanya tarifi 3 yumurta.1 su bardağı şeker,1 su bardağı un karışımı 
Denemelerim sonucu pandispanya yapımı ile ilgili edindiğim bir kaç püf noktası ise şöyle
  • Yumurta ve şekeri mikserle çırparken 1 yemek kaşığı kadar ılık su ekliyorum. . Bu yüzden unu bir su bardağından biraz daha fazla ekliyorum. Kıvamı anlaşılıyor zaten. 
  • Pişirmeden önce hava kabarcıkları kalmasın diye kek kalıbını sert zemine bir kaç kez vuruyorum. 
  • Kalıbın sadece altını yağlıyorum yanlarına yaş sürmüyorum.
  • Önce 180 derece ısıda, kabarmaya başlayınca da 150 dereceye düşürüyorum. 
  • Portakal kabuğu rendesi kullanıyorum.
Hazır olan pandispanyaları soğuduktan sonra ortalarından ikiye ip kullanarak böldüm.
Daha sonra bu şekilde bıçakla kestim.
Sağda ki kesilen parçayı kullanıyoruz.
Pandispanyanın bir tanesi 3'ün üst kısmı diğeri de alt kısmını oluşturuyor.

Kestiğimiz parçaları pastayı hazırlayacağımız tepsiye alıyoruz

Üzerinde ki katları ayırarak içlerine kremasını ve isteğe göre meyve ya da damla çikolata ile kaplıyoruz
İkinci katları kapatıyoruz
Kalan kremayı da bu kata sürüyoruz.
Oda sıcaklığında dinlenmeye bırakıyoruz

Ben beyaz şeker hamurunu çok az mavi gıda boyası ile karıştırıp açık mavi hazırladım.
Şeker hamurunun altına pudra şekeri seperek hamuru  merdane ile açtım

Pastayı tamamen kapladıktan sonra kenarlarda kalan parçları bıçakla kestim
Gerisi sizin hayal gücünüze kalmış

İŞte pastamız hazır
Açık mavi üzeri beyaz puantiyeli bir pasta istedik

Gelelim şeker hamurunun en can alıcı noktasına
Pastanızı akşamdan yaptıysanız, aman sabaha kadar üstü açık kalmasın diye sakın streçle falan kapatmayın
Bırakın açık kalsın :))
Aksi halde, sabah kalktığınızda, yanlarından erimeye başlayan bir pasta size günaydın diyebilir.
Sonraaa, çözm bulma adına, bari şeker hamuru kendini toparlasın diye buz dolabına falan da koymayın sakın :)
Soğuk dolaptan çıkan pasta, oda sıcaklığına alınınca, oluşan ısı farkından yine eriyebiliyor.
Oldu ki eridi şeker hamurunuz ,pastanın üstü parladı ışıl ışıl :) sizin için çok kıymetli bir günde sakın ama sakın  moral bozmak yok
Hindistan cevizi ile görüntüyü biraz toparlayabiliyorsunuz :)) Bu arada servis edilene kadar tamamen dağılmasa bari diye de dua etmeyi unutmamak lazım :))
Sonuç olarak ,kendi ellerinizle yaptığınız, içinde ne olduğunu bildiğiniz bir pastayı evladınıza ve konuklarınıza ikram etmenin mutluluğu yaşanan her sıkıntıya değer :)

27 comments

15 Ocak 2014 01:17

Iyi ki dogmus Etkacik, nice yillara 😊

15 Ocak 2014 02:16

Bende kızım için pasta yaptirmayi düşünüyordum bunu görünce kendim yapmaya karar verdim :) Ellerine sağlık ..

15 Ocak 2014 10:29

Hacecim öncelikle maşallah diyeyim.Harika bir pasta olmuş.Ellerine emeklerine sağlık.Daha ne olsun :)

15 Ocak 2014 13:06

tekrar nice yıllara pasta süper olmuş :) deneyimlerime dayanarak söylüyorum bak :) bende ilk 3 yaş pastası siparişimde deneyeceğim bu kalıbı.Bu arada ben bazen siperişlerimi akşamdan teslim ediyorum, tabiki dolapta saklıyor alan kişi ve çok şükür bir sorun olmadı şimdiye kadar, azıcık terleme yapıyordur o kadar :) Pastanın yanlardan eriyip akması şeker hamurundan önce kapladığın malzemeyle de ilgili olabilir, mesela krem şanti kesin ama kesin akar , çok konuştum öpüyorum sizi :)

15 Ocak 2014 13:22

Nice yıllar Etka ya

15 Ocak 2014 13:59

çok güzel olmuşben de yakında kızıma bir pasta hazırlayacağım. 4 şeklinde yada prenses şeklinde bakalım ne çıkacak. nice mutlu yıllara uzun, sağlıklı mutlu bir ömrü olsun, salıh bir insan olsun inşallah canım

15 Ocak 2014 14:06

@Nesrin Çok teşekkür ederiz Canım, az kaldı,bundan bir yıl sonra senin de doğum günü telaşların başlar inşallah,sevgiler :)

15 Ocak 2014 14:09

@Beşparasız - Ayşegül çok sevindim fikir verdiyse ne mutlu bana,biz Orta Asya da imkansızlıklar için de olunca, bu yokluğu fırsata dönüştürdük galiba.hazır almak aklıma bile gelmiyor,hem kendi el emeğin gibi tatlı olanı da yoktur eminim :) çok keyifli bu arada,size de şimdiden kolaylıklar diliyorum öyleyse, sevgiler :)

15 Ocak 2014 14:09

@Şule YANIK Canım çok teşekkür ederim, gelebilseydin tadına da bakardın ama nasip değilmiş, görüşmek üzere sevgiler :)

15 Ocak 2014 14:17

@emreyle hayat :)İlknurcuğum senden tam not aldıysam ne mutlu bana valla bak :)) İlk denememdi, yaparken hep seni düşündüm,eşime de bahsettim, Emrenin annesinin yazdığı gibi hakkaten çok keyifliymiş dedim :)) Pastalarda krem şanti kullanmıyorum hiç, içine sürdüğüm evde kendi yaptığım pasta kremasından incecik de üzerine sürmüştüm,en üst kata hiç sürülmese olmazmı ki acaba:) Bende sizi öpüyorum Canım,sevgiler :)

15 Ocak 2014 14:17

@güzellikler dünyası Çok teşekkür ederiz,sevgiler :)

15 Ocak 2014 14:20

@Nihal Baysal Koçer Canım güzel dileklerin için çok teşekkür ederiz,4 şeklinde olan bir dikdörtgen pandispanya ile yapılıyor,çok pratik,tavsiye ederim :)

15 Ocak 2014 15:10

Yazını sonunu okuyunca bir şeker hamuru mağduru gördüm sanki:))Aynı sıkıntıyı geçen sene ben de yaşamıştım parıl parıl parlamıştı pastamız üstüne hazırladığım modeller erimiş yaptığım winnie the pooh sadece şişko basık bir ayıcığa dönüşmüştü ama herşeye rağmen güzeldi.Önemli olan da o değil mi zaten hatıralarda güzel kalması herşeyin.Çok sevimli olmuş pastanızda ellerine sağlık :)

15 Ocak 2014 17:34

Oğluşumun 3 yaşını kutlamamıza pek az kalmışken, şahane bir fikir bu! Elinşze sağlık...

15 Ocak 2014 21:16

@Tuğba Akkaya Maden O kadar anlaşılıyormu ya :)) hem de ne mağdur, söylemediğimi bırakmadım kendime, ama nafile,zamanı geri alamıyorsun :))Sizin winnieyi de hayal edebiliyorum :)Senin de söylediğin gibi Canım,önemli olan o günü yaşamak,Rabbin emanet ettiği bir Can'ın ailemize katıldığı günün kıymetini bilmek,hiç bir şey bozamaz moralimizi,eriyen şeker hamurları bile :))

15 Ocak 2014 21:17

@Asli Sümer Çok teşekkür ederim,fikir verdiyse size de ne mutlu bana :)

16 Ocak 2014 13:05

Harika olmuş ellerinize sağlık :) 3 yaş gününde denerim bende inşallah..Sağlıklı huzurlu nice yaşları olsun Etkanın...

16 Ocak 2014 13:55

@bAhAr Çok teşekkür ederim Baharcığım,beğenmene sevindim:)

19 Ocak 2014 03:18

Bu yazını merak etmiştim,bir türlü bakamamıştım.Öncelikle nice yıllara,tatlı ve karizmatik oğlunu çok sevdik:)Pastanız da çok güzel olmuş,pandispanya yapımına hayran kalmamak mümkün değil,bravo ve tebrikler:)

19 Ocak 2014 22:09

@tubanne Tubacığım mutfak konusunda çok iddalı değilim aslına, ortaya iyi birşeyler çıkarmak için elimden geldiğince gayret ediyorum, benim için önemlisi en pratik ve sağlıklı olması. Ama Etkanın doğum günü için 3 yıldır zor ve sağlıklı olanları tercih ediyorum galiba:) Bu yüzden itiraf ediyorum pastayı beğenmene çok ama çok sevindim :))

23 Nisan 2014 16:51

Merhaba,

Şeker hamurlu pasta için bütün malzemelerimi aldım. Yalnız bir çok yerde Küvertür çikolata ve krema yazıyor ganajda bende bu şekilde aldım ancak krema hopla diye bir şey süt kreması istedim bunu verdiler fakat arkasında hopla şekersiz krem şanti yazıyor. Süt kreması denilen bu mu yoksa yemeklere katılan paket diğer kremalar mı?
Bilgilendirebilirseniz çok sevinirim.

23 Nisan 2014 22:20

@büşra Sevgili Büşra öncelikle hoşgeldiniz Etkaca'ya. şeker hamuru ile ilgili yazdığınız malzemerden bir çoğunu hiç bilmiyorum bile, hazır şeker hamuru almıştım ben. Bahsettiğiniz malzemerle nasıl yapılır inanın hiç bilmiyorum, yardımcı olamadım kusura bakmayın,sevgiler :)

24 Nisan 2014 20:01

Yanıtınız için çok teşekkür ederim :)

Adsız
1 Mayıs 2014 20:14

Pastanız çok güzel olmuş gerçekten ellerinize sağlık. Bir sorum olacaktı benim, şeker hamurunda kurabiye yapmak istiyorum ama şeker hamurunu hangi marka ve ne kadar alacağıma karar veremedim. Yardım

1 Mayıs 2014 22:52

@büşraRica ederim, pek bir faydam olmadı ama:)

1 Mayıs 2014 22:54

@Adsız Biz yurtdışında yaşıyoruz, Türkiye'den nerden alınır, uygun olan hangisi inanın bilmiyorum, ama facebook da çilekli pasta kurabiye sayfasının sahibini tanıyorum, o da kurabiye yapıyor ve soruna en doğru cevabı vereceğini düşünüyorum,sevgiler:)

5 Mayıs 2014 15:01

benimde oğlum 3 yaşına girecek günlerdir düşünüyorum nasıl pasta yapsam diye sizin pastanızı görünce kesinlikle bunu yapmam gerektiğini düşündüm ve yapacağım ama ben şeker hamursuz yapacağım inşallah tutturabilirim

Yorum Gönder

Teşekkürler

.
Etkaca