Üreten Bir Geleceğe!( Evde Oyun Hamuru Yapımı)

Oyun hamurları,parmak boyalarla büyümedik biz..
Çocukluğum kiremit parçalarını taşla ezip,biraz ıslatarak ( bilen bilir nasıl ıslatıldığını:) yaptığımız kınalarla ya da ağaçlardan topladığımız yaprakları doğrayıp çeşitli büyüklüklerde ki taşlarla yaptığımız yemeklerle geçti. Oyunla,akranlarla geçti bizim çocukluğumuz, ne mutlu!
Donem değişti elbet,şimdi oyun oynasınlar diye akran grupları araştırıyoruz.
Dünyamız Çocuklarımız etrafında donüyor.
Mutlu olmamizin önkoşulu cocuklarımızın mutlu olması.
Ama onları mutlu etmenin yolu oyuncaklara boğmak olmamalı.
Satın alınmış bir gülümseme değil ihtiyacları olan..
Emek verilmiş,gönülden birliktelikler olmalı..
Cocuğumun gelişiminde elimin,emeğimin olması en büyük hayalimdi.
Seveceği oyunları oyuncakları hazırlamak,sevincini heyecanını görmek en büyük keyif bizim icin.
'Evde Yapilabilir' alternatifi olan her ürünü kendimiz yapıyoruz. Eşim en büyük destekçim .  Sevdiği içinmi yapıyor yada ben yaptığım için mı seviyor bilmiyorum. Ama O'da 'Baba Bunu Yaptı' heyecanını yaşıyor.
Oyun hamuru da bunlardan biri.
Yapımı o kadar kolay ki.
Etka severek uğraşıyor oyun hamuru ile,mıncıklıyor,'paatttt düştü yere' yapıyoruz,hazine avına çıkıyoruz,kalıplarla yeni tanıştı-onları gömüyor hamura.

Evde yaptığımız hamurun tarifi
1 kahve fincanı un ( katı bir hamur istiyorsanız un miktarını artirabilirsiniz,biz de katı seviyoruz:)
1 kahve fincanı su
1/2 kahve fincanı tuz
1 tatlı kaşığı krem tartar ( aktarlarda bulunuyor, karbonata benziyor:)
1 tatlı kasığı sıvı yağ
Biraz gıda boyası
Hepsini karıştırıp pişiriyoruz.

2 dk sürmüyor pişmesi
Sonra elimizde yoğurup kıvam veriyoruz ve bitti.
Tek tek uğraşmak istemezseniz ölçüyü su bardağı ile yapıp boya katmadan pisirebilirsiniz. Hamur piştikten sonra 3 yada 4 parçaya ayırıp içlerine boyaları katıp yogurdugunuzda tek seferde rengarenk hamurlarınız olacaktır.



16 comments

11 Kasım 2012 04:41

bende evde yapıyorum hamuru ama pişirerek denememiştim.Senin tarifi de deneyeyim.

14 Kasım 2012 21:19

Bende pişirmeden deneyeceğim bakalim nasil olacak..en iyisini bulana kadar denemeye devam:))

17 Ağustos 2013 00:32

Krem tartar olmazsa olmaz mi?

17 Ağustos 2013 04:59

@Nuran Zembilci ben daha önce krem tartar yerine bir kaşık sirke koyuyordum ama ertesi güne hamur bozulmuş oluyordu , bu şekliyle 2 ay kadar uzun ömürlü hamurlar yapabilirsiniz, aktarlarda çok rahat bulabilirsiniz , bence deneyin vazgeçemeyeceksiniz :))

17 Ağustos 2013 21:45

ben sirkeli tarifi denemiştim ve ertesi günü hamur oyunluktan çıkmıştı. sebebii krem tartar değil de sirke mi olabilir

18 Ağustos 2013 03:50

@anne mineevet bir çok tarihte krem tartar olmadığı durumlarda sirke yazılmış, bende de sonuç aynıydı, ertesi güne cıvımış oluyordu ama şuan en son yaptığım hamur 2 ay önceydi hala da kullanıyoruz, çok memnunum :)

12 Aralık 2013 18:03

Krrem tartar yrineto baska ne olur bir ay dayansa yetr:))

13 Aralık 2013 00:42

@tuncaymelek özdemir daha önce sirke ile yapıyordum ama 2 günde bozuluyordu,bence eğer imkanınız varsa aktarlarda bulabilirsiniz tartar alın hem kıvamı güzel hemde uzun ömürlü oluyor. bu arada her zaman bekleriz ,sevgiler :)

Adsız
9 Mart 2014 23:18

Merhaba ben elma sirkesi cok az da yağ ile pisiriyorum hazır oyun hamurlari gibi oluyo tavsiye ederim on gun oldu hâlâ kullaniyoruz benim oğlum arada minik bi parca agzina atabildiği icin krem tartar ne kadar güvenli bilemiyorum
Muhammed in annedij

Adsız
14 Mart 2014 18:00

Kendi tecrübemi sizinle de paylasiyim istedim: sirkeli ve pişirilerek yapılan hamurumuzu cam kavanozda saklarsak hicbirsey olmuyo nezamanki posetledim o zaman yumusayip ellerimize yapismaya basladi :)
Muhammed in annesi

16 Mart 2014 17:51

@Adsız Bende krem tartar almadan önce sirke ile yapmıştım ama ertesi güne cıvımıştı, belki de burda ki sirmelerde bir sorun vardır bilemiyorum:)

16 Mart 2014 17:53

@Adsız Çok faydalı oldu bu detay , çok teşekkür ederim, zira krem tartar bulamayan annelerimiz için şahane bir çözüm:) demekki sorun sirke de değil bendeymiş, ben hep poşete koymuştum:) tekrar teşekkürler,sevgiler:)

1 Mayıs 2014 04:03

Ben de denedim daha önce hamur yapmayı.Ancak ellerime bulaşan gıda boyasından kurtulamadığım gibi hamura her tutuşumda aynı sonucu aldım. nedir sebebi sizce? Bu yüzden hazır almak zorunda kaldım.

1 Mayıs 2014 22:51

@Jale Güney Sun Ben toz gıda boyası kullanıyorum Canım, kürdanın ucu kadar bir ölçü hamur için yeterli oluyor, fazlamı koydun ki acaba bilemedim ki şimdi, elime o tozdan bir zerrecik bile bulaşsa benimde hemen boyanıyor ama hamur piştikten sonra sorun yaşamadık hiç:)

Adsız
4 Ekim 2015 16:43

nasil pisiriyoruZ HAMURu


13 Kasım 2015 16:07

@Adsız Kısık ateşte:)

Yorum Gönder

Teşekkürler

.
Etkaca