Bizim Evden 'Daireler'

Ev Okul haftalık planımızda haftada iki gün matematik dersimiz var. Çarşamba ve Cuma günleri:)
Çarşamba geometrik şekilleri Cuma sayıları öğreniyoruz.
Bugün geometrik şekillerden 'daire'ye konduk:)
Evde daire ne var ne yok topladık Etka'yla.
Kutudan lego,araba,oyuncak at da çıktı. E legonun üstü,arabanın tekerleği,atın gözleri DAİRE:))
Haklı tabi benim oğlum:))
Bunları açıklayıp tek tek gösterdikten sonra daha öz-daha az karmaşık dairelerle devam etmeyi tercih ettik.


Önce hepsini yeni 'Duyusal Havuz' sepetimizde topladık. 
Sepetimizin rengi de çok manidar..Bu ayın rengi SARı:))


Tek tek çıkarıp inceledi Etka.



Severek izlediği Baby Einstein 'Şekiller' de köpekcik daireyi çizerken 'hoooooopppppp' diyor izlerken hepbirlikte aynısı yapıyoruz zaten:))
Bu günde dairelerden birini elime alıp  sağ elimin işaret ve orta parmaklarını kullanarak etrafından çizdim ve tabi uzuuun bir hoooppppp eşliğinde..
Aynısını 'hadi oğlum birlikte yapalım ' dedim.. Küçük daireleri bu şekilde çizmek daha hoşuna gitti parmakları yetiştiği icin:))

Elini tutup yönlendirdim tabi:)) Çoğunu birlikte çizdik,küçük olanları tek basına yapmak istedi.
Daireleri alıp direksiyon yaptik araba sürdük. Arabaları çarpıştırdık. Çıkan toossss sesi ve annenin bu minik trafik kazası sonucu düşmeleri pek bir keyiflendirdi Oğulcuğumu:))



Daireleri yere dizdim. Altlarına  Ses Keseleri ni saklayıp- bulmaca oynayalım dedim ama Etka pek oralı olmadı:)



Bizde klasik 'daireye gömmece' oyunumuzu oynadık. Önce ben onu-sonra o beni gömdü:))
Gömülmece sırası Etka'dayken hiç hareket etmeden öylece bekledi:))
Eğlendik yaa,şükürler olsun.. Oğlumuz büyüyor babası:)

2 comments

19 Aralık 2012 13:43

Harikasınız blogunuza bayıldım. Özellikle duyu algı ve ince motor becerileri ile ilgili çalışmalardan çok faydalanacağımı sanıyorum. İkizlerime bu tarz aktiviteler çok gerekli oluyor. İyi ki varsınız sevgiler,

20 Aralık 2012 21:23

çok teşekkür ederiz, tabi ki her zaman bekleriz :)
ikizler çok şekerler ya maşallah, Allah hayırlı evlat eylesin,sağlıklı huzurlu bir ömür versin inş.
sevgiler

Yorum Gönder

Teşekkürler

.
Etkaca