Sayıları Eşleştir ve Roketi Tamamla


Dün planımızda olduğu halde yapamadığımız iki oyunu bugün akşam oynadık
İlk oyunumuz balonla roket deneyi idi 
Ama deneyi anlatan o yazıya en iyi başlık 'Bir Çift Ebeveynin Deneyle İmtihanı' olurdu galiba :)

'Biz okulda sadece balonla yapıyoruz,gayet de güzel oluyor , gel zorlaştırma' dediysem de,Babamız beni dinlemeyip kağıt rulodan bu roketi yaptı
Arkasına balon yapıştırdı, üst kanattan roketin uçacağı ipe bağladı
Buraya kadar herşey çok hoş :) Balonu bırakıp içinde ki hava boşalırken roket de o enerjiyle uçacaktı, planda :)
Ama olmadııı, mühendislik bir hata yüzünden bizim roket ipte kendi etrafında döndü ve durdu :))
Yılmadık tabi, osunu değiştirdik denedik olmadı, busunu değiştirdik denedik yine olmadı :)
Sonra roketi çıkardık ,normal balonla deneyelim dedik benim usül :)
Balonu pipete yapıştırdık,pipetin içinden ipi geçirdik
Bu sefer yün ip,sürtünmeden kaynaklı pipeti sürüklemedi :)
İpi değiştirdik ince ip kullandık
Ve nihayet bir kez de olsa Etka'ya balon roketimizin nasıl uçtuğunu gösterebildik, 
Nasibimiz de yokmuş dedik durumu kabullendik ,ne yapalım :)
Bize bir hayat dersi olarak döndü deney ; olmuşa çare olmadığı gibi ,olmamışa da yokmuş :))

İkinci oyun eva kağıtlarla roket yapmaktı
Önce roketin parçalarını eva kağıttan kestim
Sonra boş bir kağıda parçaları birleştirip etrafından çizdim
Şablona ve parçların üzerine sayıları yazdım

Yapıştırma aşamasına gelince aslında aklımda ki, Burada yaptığımız sayı zarını atıp, gelen sayıya göre uygun parçayı yapıştırmaktı .
Ama Etka sabredemeyince, sayı eşleştirmesi yapıp, parçaları uygun yerlere yapıştırarak roketi tamamladık :)

Bittikten sonra pek bir beğendi Etka'da
Duvarına yapıştırdık,gitti geldi baktı :))
Bununla günü kurtarmış olduk ...

6 comments

17 Şubat 2014 13:03

iste bu sayi eslestirmeli yapboz rokete bayildim. pekcok farkli sey yapilabilir bu yontemle. aklimda tutacagim.. eline saglik canim...

18 Şubat 2014 20:09

Özellikle erkek çocuklarının seveceği bir etkinlik,harika!

18 Şubat 2014 23:01

roket balonunuzun uçma deneyimini okurken bile yoruldum:)ama ne eğlenceli olmuş,yapboz roket de harika fikir.ellerine sağlık tatlım

18 Şubat 2014 23:32

@Feza Kıral Evet çok amaçlı kullanılabilir,zar da devreye girerse bir aşama daha katılmış olur :)

18 Şubat 2014 23:44

@Ela, Toprak ve Biz Teşekkür ederiz, duvarında asılı hala, çok sevdi gerçekten,sevgiler :)

18 Şubat 2014 23:45

@gamze baltalı sen bir de bizi düşün Gamzeciğim başım dönmüştü resmen :)) ama her başarısılıkta çok güldük gerçekten ,deney amacına ulaşsa belki de bu kadar eğlenemezdim :)))

Yorum Gönder

Teşekkürler

.
Etkaca