Lav Lambası - Lava Lamp

Tarifini sciencekids sitesinden aldığımız lav lambasını bu hafta baba oğul deneyelim dedik,
Malzemeler; Su, gıda boyası, suda çözünen vitamin tabletler, yağ ve şişe yada bardak.
Vitamin tabletleri derken Kalsiyum sandoz yada suda çözünen büyük tablerler olabilir.

İzlemesi oldukça eğlenceli olan bu deney için önce şeffaf bir şişe arayışına girdik, sürahi şişe arasında gezerken yağı da fazla harcamamak için düz bir bardakta karar kılıp deneyimize başladık.

Önce suyu yeşil gıda boyası ile renklendirip bardağımızı yarısına kadar bu renkli su ile doldurduk.

Bardağın kalan kısmını ise ayçiçek yağı ile doldurduk, yoğunluk farkından yağ hemen suyun üzerine çıktı, bu ilk gözlemlediğimiz şeydi.

Sonrasında vitamin haplarını küçük parçalara bölüp karışımımızın içine attık

Önce büyük hava kabarcıklar biraz suyuda üzerlerine alarak yağın içinde yükselmeye başladılar.Yüzeye ulaşınca patlayıp suyu yine tabana doğru gönderdiler.

18 comments

Adsız
25 Şubat 2013 15:11

ben onun bakışlarını ilgisini yerim yeriimm :)

25 Şubat 2013 15:24

@cicileydi :)) valla bana da sürpriz oldu babası yazmış siteye bi bakayım dedim yazıyı gördüm, bende yerim valla canım çekti şimdi :)) sevgiler

25 Şubat 2013 15:38

Nasıl da inceliyor :)Son fotoğraf da ki haline bayıldım.

25 Şubat 2013 15:41

@Hülya Çoban :)) benimde çok ilgimi çekti ama gerçekten:) bardak duruyor arada bir bir parça sandoz atıp ana oğul inceliyoruz:) tavsiye ederiz:)

25 Şubat 2013 15:48

tam bir kaşif :))) ilgiyle keşfediyor çok sevimli :)))

25 Şubat 2013 15:57

@Deniz ve Barışın Annesi :)) teşekkür ederim canım,babasında ki fizik aşkı oğluna da az çok sirayet etmişse keşif dolu keyif dolu günler bizi bekliyor zannediyorum, sevgiler

25 Şubat 2013 16:02

Bardağa nasıl cin cin bakmış maşallah
Bayıldım o hallerine :)
Görsellik de bakılmayacak gibi değil çok güzel olmuş eline sağlık

25 Şubat 2013 16:05

@güz Değilmi:)) önce pek ilgisini çekmedi tek derdi sandozu atmaktı:) ama hareketlilik ilgisini çekince gözlerini ayırmadı gerçekten:) teşekkür ederiz canım, görüşmek üzere

25 Şubat 2013 19:13

Bu deneye bayılıyorum benim de listemde var.Etka nasıl merakla bakıyor.Nasıl mutlu :)Kesinlikle bu yaptıklarımız gelecekte gözlem yapma konusunda çok yardımcı olacak kuzularımıza.

25 Şubat 2013 20:48

@ceyda evet bizde ne zamandır yapalım diyorduk bu haftaya kısmetimiş:) canım yapılan en küçük bişey boşa gidermi hiç,hatta bazen ilgilenmiyor gibi görünseler bile işleniyor herşey , elbet birşekile faydası olacaktır:))

25 Şubat 2013 22:43

Bakışlara bak ya kurban olsunlar ona böcük böcük :) Deneyinize bayıldım bende volkan deneyi yapmak istiyordum ne zamandır karbonat ve sirkeyle onu ve bunu listemin en başına alıyorum.
Sevgiler...

25 Şubat 2013 23:00

:)) saolasın teyzesi,volkan deneyini de yapalım hakkaten :) Tam Ali Kemallik deneyler nasıl da bakar bekler merakla:)

26 Şubat 2013 14:30

Canımm nasıl de ciddi bakmış,hep böyle başarılı ve konsantre olsun üzerinde çalıştığı şeylerde:)

26 Şubat 2013 14:35

Harika bir çalışma olmuş. Özellik fotoğraflarınıza bayıldım. Can'ın bakışı muhteşem:)) Öp benim için lütfen.

26 Şubat 2013 20:03

bizde denemiştik bunu..ve hala karışımı atmadım arada çıartıp yapıyoruz gene :)
http://www.enduruyanim.com/2012/11/29/lav-lambasi-deneyi-lava-lamp/

27 Şubat 2013 00:23

@tubanne âmin Tubacım:) gün geçtikçe ilgisi artıyor böyle çalışmalara bu da bizi çok mutlu ediyor, sevgiyle

27 Şubat 2013 00:25

@Aytül Köktuna Fotoğraf babamızın ilgi alanına giriyor:) bizde meyvelerini topluyoruz:) Canımız Oğlumuz Etkamızın yumuk yanaklarından öptük yerinize teyzesi :) bilginize:))

27 Şubat 2013 00:27

@durununannesi evet biliyorum deneyi yaparken eşime söyledim Durularda yapmıştı bu deneyi bana sorsan anlatırdım diye:)) bizde atmadık ara ara tekrar ederiz diye düşünüyoruz:)

Yorum Gönder

Teşekkürler

.
Etkaca