Bir Güzel Duyusal Aktivite - Moon Sand

Yabancı blogların çoğunda rastlamak mümkün bu aktiviteye
Türkçeye tam çevirisi 'ay kumu' ama biz deniz kumu mu diyelim bilemedim doğrusu


Hazırlaması çok kolay
Normal Ölçüsü
8 bardak un ile 1 bardak bebek yağı yada bitkisel yağı bir kapta pişirmeden karıştırıyorsunuz,işte bu kadar.Ama ben 8 bardak unun fazla geleceğini düşünerek yarım ölçü ile yaptım. 4 bardak un Yarım bardak bitkisel yağ. Yeterli oldu gerçekten.


Ancaakk oynarken ufak tefek dağılmalara dökülmelere karşı hazırlıklı ve sabırlı küpü olmak lazım
Yoksa onlara eğlence size işkence olur :)
Yere büyükçe bir örtü serdikten sonra çok da korkulduğu gibi olmuyor
Ama yine de ben görmezden gelmeyi tercih ettim :)) Tavsiye edilir :))


Keyifle oynadı Etka ve Babası
Kürekle taşıdı
Dökülmesini izledi


Kalıpları doldurdu
Elleriyle mıncıkladı


Babasının çıkardığı kalıplara parmak batırdı


Bize ikram etti
Tabi bu arada eli yüzü üstü başı siz tahmin edin artık


Bir saate yakın oynadılar
Zorla kaldırdık başından

Etka ve babası temizlenirken bende ortalığı toparladım
Makinayla da çektirdik dökülenleri, veee hepsi temizlendi :))
Her yaş için çok çok uygun bir aktivite zira babamızda en az Etka kadar hatta belki daha fazla severek ve ilgiyle oynadı :))

9 comments

12 Aralık 2012 00:03

cok guzel. buralarda genelde ev ıcın Kum alırlar. marketlerden kum satın alıp evdekı kum havuzuna bosaltırlar cocuk da oynar. boyle evde yapmak daha hos cok eglşencelı gorunuyor.

12 Aralık 2012 00:54

süper etkinlik olmuş bir ara bende sınıfta deneyeyim.
Bana mail atmadın hala Etka bak hediyelerin beklemede söyleyeyim..kayra-fatos@hotmail.com

12 Aralık 2012 02:23

biz.kum havuzumuz icin kum almistik...ama ben dogalligina guvenemedigimden cok kullanmak istememistim:) bu tarif saaaaahaaane oldu;) sevfiler

12 Aralık 2012 13:29

Sevgili arkadaşlarım güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederiz :)
Ne olursa olsun annenin evde yaptığı gibisi varmı Değilmi ama :)
Poşete koyup kaldırdım defalarca kullanılabilir:)
Bizimde bir kum havuzuna ihtiyacımız var ama bakalım ,şimdilik idare ediyoruz
Görüşmek üzere, sevgiler

5 Ocak 2013 19:38

Tesadüfen keşfettiğim bir blog. Çok güzel. Evde biz de yaptık bu kumlardan Efe çok sevdi.
efekucukbalik.blogspot.com

29 Eylül 2013 23:36

Merhabalar...Ben aslında montessori ile bayağıdır tanışıyorum ancak bu konu ile ilgili bir blog açmak aklıma gelmedi..sizin gibi annelerle sanal da olsa tanışmak beni heyecanlandırıyor.aynı amaçta aynı bakış açısında olmak..ben de bloguma sizlerden fikir edindiğim ve yaptığım etkinlikleri en kısa zamanda paylaşacağım.Tebrik ediyor..bu mantıkta bireyler yetiştirirken birbirimize yapacağımız katkıların çok fazla olacağına inanıyorum...Herkese kolaylıklar...
Sevgili Etka..blogunda da daha çok vakit geçireceğim sanırım. muhteşem gerçekten...Kum havuzu da uzun zamandır istediğim bir etkinlikti ilk işim yarın ;) ve düğme ilikleme....Saygılar efendim...

30 Eylül 2013 14:06

@bAhAr cok tesekkur ederiz guzel yorumunuz nazik dusunceleriniz icin. bizd nacizane kendi kendimize evimizd yaptigimiz calismalar baska cocuklara da faydali oluyor dusuncesiyle cok mutluyuz. iyi ki yazdiniz. cok memnun olduk. sizin de calismalarinizi bekliyoruz,kum havuzunda doyasiya oynasin kuzucuk simdiden iyi eglenceler,sevgiler:)

6 Ocak 2014 01:09

yağ ve un, zamanla bozulmaz mı? bir de bebe yağı mı, bitkisel yağ mı? ayçiçek yağı ile yapıversem olur mu?

6 Ocak 2014 01:21

@güler biz uzun süre kullandık bozulma olmadı. sonra ben o undan oyun hamuru yaptım,dursa bozulurmuydu bilmiyorum :) Bebe yağı ile daha yumuşak oluyor, ama ben de ayçiçek yağı ile de yapmıştım, eğlencesi aynı,hiç farketmiyor,size şimdiden iyi eğlenceler dilerim,sevgiler :)

Yorum Gönder

Teşekkürler

.
Etkaca