Bugün güzel birşey yaptık ama isim bulamadık.


Çoçukluğumda okul günleri uyanmak bilmezken, hafta sonları ilk uyananlardan olurdum. Murhy ve kanunlarıyla tanışmam o yıllara denk gelir. Etka uyku konusunda ne babasına ne de annesine çekmiş.
Çok şükür şimdilik biraz daha uyuyacağım sevdasından ziyade anne babamı daha ne kadar erken uyandırabilirim derdinde.Bazen çok zor gelse bile sabah erken kalkmak günü bereketlendiriyor vesselam.


Bu hafta sonu yine Etka güneş doğmaya yakın uyandığında ki burada şu aralar 08:30 gibi doğuyor, annemiz biraz daha uyusun diye kapısını kapatıp oturma odamıza geçtik, oyunlarımız pek zevk vermedi, televizyon açmakda içimizden gelmedi bizde sabah sabah biraz icat çıkaralım dedik.
Sağı solu iyice hırplanıp kırılan mini fanımızın başlığını çıkarıp yerine, kare beyaz bir karton parçası kesip ortasına bir delik açtıktan sonra motorun ucuna yapıştırdık.Aynı şeyi kırılan arabalarımızın motoru ile daha önce yapmıştık ama bu sefer amacımız sadece döndürmek değil
satürn ve jupiterin halkaları gibi daireler çizmekti. 


Mengene ile masaya sabitledikten sonra çalıştırıp Etka'nın eline renkli kalemleri verdik, kısaca anlattık nasıl yapacağını.Büyük bir keyifle uğraştı biraz, sabah yukardaki gibi kırmızı ve siyah kalemle


Akşam ise annemizin aldığı çeşitli renklerdeki keçeli kalemlerle rengarenk daireler çizdik,


Eğlenceli ve farklı bir aktivite oldu bizler için.

16 comments

20 Ocak 2014 03:14

Hacer hanımcığım yakında montessori seminerine katılacağım. Şu materyallerin kullanımında eksiklerim var internetten de çok araştırıyorum fakat hani şu sunumu gönderecektiniz ya faydası olacağını düşünüyorum. bu 3. hatırlatma mesajım bıkmadan yılmadan bekliyorum kararlıyım :) esmaomerkoca@gmail.com sevgilerle

20 Ocak 2014 14:02

Nasıl muhteşem bir şey olmuş bu ya..Harikasınız...Eşim gelince göstereceğim belki o anlar..Ben yapamam da:)

20 Ocak 2014 14:55

@ESMA KOCAmaili göndermiş olmanın verdiği iç huzurla yazıyorum :))doğum günü, misafirler derken O kadar yoğun geçiyor ki günler inan unutmuşum, bilemiyorum faydası olur inşallah, sevgiler :)

20 Ocak 2014 14:58

@bAhAr :)) günlerdir o fan masanın üzerinde dursa, başlığını çıkarıp kağıt takmak ve çalıştırıp boyamak aklıma gelmezdi :) sizin de Babanız anlar eminim Baharcığım ,şimdiden iyi eğlenceler size,sevgiler :)

20 Ocak 2014 22:29

harika gerçekten,babayla yapılan aktivitenin tadı da başka ;) keyfiniz bol olsun

21 Ocak 2014 23:33

Ellerınıze sağlık cok güzel, bunu gorunc esıme gosterdım bak başka babalar neler yapıyor dedım. hadı bakalım darısı bızım babamız basına

zeynep
22 Ocak 2014 02:31

Harika bir keşif.Marifetli bir babanız olduğu için şanslısınız. Montessori materyallerini ben de bekliyorum her gün geldi mi diye mailime bakıyorum.Bu aralar oğlum yazmak istiyor,kendi kendine heceliyor,harfleri yazmaya çalışıyor bu konuda tavsiyeleriniz olursa çok mutlu olurum. Ben de size okumakta olduğum montessori ile ilgili bir kitabı tavsiye etmek isterim. Montessori modern bir yaklaşım adlı kitap(yazar:Paula Polk Lıllard) Yabancı dili zayıf biri olarak şimdiye kadar okuduğum türkçe yazılmış en iyi montessori kitabı.Sevgilerimle...
zeybacem@outlook.com

kübra akkoç (keremle günler)
22 Ocak 2014 23:43

harika olmuş hacercim bayıldım ellerine saglık etka ve babasının

24 Ocak 2014 21:56

@göktuğ ile hayat Teşekkür ederiz Canım, Etka için tam da dediğin gibi gerçekten, babasıyla sadece oturuyor bile olsa inanılmaz mutlu oluyor:))

24 Ocak 2014 21:59

@Yusuf ve Yunus`un annesi :)) işler ne kadar yoğun olursa olsun çocuklara vakit ayırmak lazım, sizin de babanız elinden geleni yapıyordur bence diyip toparlayayım ,sevgiler :)

24 Ocak 2014 22:07

@zeynep Kitap tavsiyeniz için çok teşekkür ederim,hemen kaydettim :) kendi kendine öğrenebilir bence okumayı, sadece okuldan önce ders olarak öğretilmesi ya da öğrenmesi için dayatılması doğru değil, kendi hızında kendi gayretleriyle öğrenecek demek ki :) yeni sisteme göre harf değil de ses olarak öğretiyoruz, k harfini biz 'ka' olarak öğrendik, hatta kalem derken kaaleeme diye harfleri birbirine çattık. şimdi o sadece k. Boğaz'da biten tek bir ses. Diğer tüm sesler de aynı şekilde. Bu konu ile ilgili detaylı araştırıp oğlunuzu sesin çıktığı yer ile ilgili yönlendirebilirsiniz bence, yine de bir sınıf öğretmenin tavsiyesi daha çok işinize yarayacaktır, montessori maillerini bir kaç gün içerisinde siteye yükleyeceğim, isteyen çok annemiz oldu, böylelikle ulaşımı daha kolay olacak, gecikme için özür diliyorum, sevgiler:)

24 Ocak 2014 22:08

@kübra akkoç (keremle günler) Teşekkür ederiz Canım, sevgiler :)

25 Ocak 2014 17:07

hacerciğim canım bloğunda izleyici görünmüyor. çözümü için çok basit bir yol için post yayınladım işine yarayabilir
http://cocugumlaeglenirken.blogspot.com.tr/2014/01/blogumda-izleyiciler-kaybolmus.html

25 Ocak 2014 22:36

@Nihal Baysal Koçer Canım link için teşekkür ediyorum,yorumunu okur okumaz kontrol ettim ama sıkıntı yok gibiydi. yine de bugünler de en sık duyduğum problem bu galiba,olurda başımıza gelirse yazın kurtarıcım olacak,tekrar teşekkür ederim,sevgiler :)

zeynep
27 Ocak 2014 05:03

Estağfirullah Hacer Hocam.Zamansızlığınızın içinde bize zaman ayırıyorsunuz. Montessori eğitimi ile daha rahat ,sıkılmadan öğrenebilir diye düşünüyorum.Bu konuyla ilgili metal çerçeveler,zımpara kağıtları ve hareketli alfabe var sanırım.zımpara kağıtları kendim yapmayı planlıyorum sizin bu konuyla ilgili yazınızı okudum.Metal çerçevler ile ilgili sıkıntım var umarım bunu da aşabilirim.bütün yardımlarınız için çok teşekkür ederim.Konudan konuya atlıyorum biz burada ilk karnemizi aldık oğlumdan çok ben heyecanlandım ve duygulandım Etka ilk karnesini ne zaman alacak? sizin tatiliniz farklı sanırım .Sevgiler...

28 Ocak 2014 21:52

:) nasıl güzel olmuş bu böyle.babanızın ellerine,fikrine sağlık

Yorum Gönder

Teşekkürler

.
Etkaca