Жайлоо Бала Бакчасы - Yayla Anaokulu

Bugün bir projeyle tanıştık. Hayata, gelecek günlere ışık tutacak aydınlatacak bir proje.
Başlangıcı yapılmış, adım adım ilerleyen bir güzellik.
Kırgızistan'da yaylada yaşam kültürü çok yaygın. Yaz kış yaylalarda yaşayan aileler var. 

Tanrı Dağlarının eteklerinde iki üç bozüyden başka birşeyin olmadığı yerlerdir Kırgızistan’ın yaylaları.
Yaz aylarında biraz daha hareketlenir.
Çocukların yanakları al aldır. Sırtlarından hırka eksik olmaz. Oyuncakları sınırlı ama oyunları, hayal dünyaları kadar geniştir.
Hatta çoğu oyuncakları kırıktır belki, arabalarının bir iki tekerleği, bebeklerinin de çeşit çeşit elbiseleri yoktur ama oyunları, rengarentir.

İşte yaylalarda yaşayan bu Can’lar, bu çocuklar için bir araya gelmiş. güzel yürekli insanların yürüttüğü bu proje: Жайлоо Бала Бакчасы - Yayla Anaokulu

Yaylada ki bozüylerden birini anaokulu yapmışlar.

 Yaz boyunca eğitim vermişler.

Resimler yapmışlar

Oyunlar oynamışlar.

Anne babaları da dahil etmişler.

Eğitimin eşitliğini, eşit olması gerektiğini savunuyorlar,
Masaru İbuka'nın 'Kindergarten Is Too Late' kitabı ışık tutmuş yollarına..
Yolunuz aydın, açık olsun...
Biz de gerek universitemizde bölüm olarak gerekse kendim kişisel olarak her türlü yardıma desteğe hazırım, hazırız.
BİR ÇOCUK DEĞİŞİR, DÜNYA DEĞİŞİR...

Projenin resmi web sayfası: www.roza.kg

6 comments

6 Kasım 2015 16:43

:) çok güzel, paylaşıyorum ben de...

19 Kasım 2015 01:37

Coğrafi imkanları kullanmaları ne güzel yaygınlaşır ins. Okurken Almanya'daki orman okulları geldi aklıma sadece Fırtınalı Günler'de 3 tarafı kapalı küçük külüneye girerler kis ne kadar soğuk olsa da ormanda geçer 3,4 saatleri çocukların. Oyuncakları da ağaçlar çamur birikintileri gibi Şeyler ;)

12 Aralık 2015 21:11

MUHTEŞEM!

24 Aralık 2015 09:09

@Cicideko tabi ki:)

24 Aralık 2015 09:10

@Bize Her Yer Okul doğada olmanın kıymetini bilmek, olması gerektiğinin de bilincine varmak eğitimin kalitesi adına çok büyük bir adım olurdu:) Türkiye bunun için çok daha çok çalışmalı...

24 Aralık 2015 09:11

@Ogrenen Anne evet kesinlikle:)

Yorum Gönder

Teşekkürler

.
Etkaca