Dede ile Söğüt Dalından Enn Organik Düdük Yapımı :)

Neredeyse bir ay olacak yazamayalı,uzun bir aradan sonra bir düt diyelim bari dedik:)
Babaanne dede burdayken fırsat buldukça gezmelerdeyiz.
Dün akşam üzeri de yazın neredeyse iki haftada bir gittiğimiz göle gittik. Etka suya taş atmanın keyfini çıkarırken dedesi de göl kenarında ki söğüt ağacından bir dal kesti.
Etka'ya düdük yapalım bundan dedi, attık arabaya söğüt dalını eve geldik :) 
Bilenler bilir belki, ama ben ilk kez gördüm ve çok şaşırdım. Hatta bir kaç farklı müzik aleti daha yapılıyormuş, bakalım uygun bir dal bulursak onları da deneyeceğiz:)
İşte merak edenler için söğüt dalından enn organik düdük yapımı aşamaları :)

Önce bir santimetre kadar kalınlıktaki söğüt dalının ucunu çapraz olacak şekilde kesiyoruz

Kestiğimiz ucun bir santimetre kadar uzağına yine bıçakla küçük bir kesik atıp fotoğraftaki gibi düzeltiyoruz.
Daha sonra yine dalın uzun kısmına doğru 4-5 cm kadar uzağı kabuğunu daldan ayırmak üzere çiziyoruz.

Kabuğunu çizdiğimiz yerlerini ve düdüğümüzün geri kalanını yumuşatmak için hafifçe dövüyoruz.

Zaten baharda canlı olan dallar hafif ıslaktır ve biraz zorlamayla çizik attığımız yerden kabuğu çıkıveriyor.

Kabuk çıkınca yukardaki fotoğraftaki gibi bir görüntü oluyor.sıradaki işlem dal kısmında görünen küçük kesiği büyütmek.

Kesik kısmı yine bıçakla derin bir şekilde büyütüyoruz.Püf noktası kabukta ki kesik küçük daldaki büyük olmalı.

Yukardaki fotoğraftaki hale gelene kadar kesik alanı güzelce derinleştiriyoruz.

Son işlem derinleştirdiğimiz kısım ile uç kısmı arasını biraz düzleştirmek, buradaki püf nokta ise uç kısmı aşağıya doğru biraz daha fazla kesmek.

Son olarak düdüğün görüntüsü yukarıdaki gibi olmalı.

Çıkardığımız kabuğu eski yerine tekrar takıyoruz.

Düdüğümüz hazır.

Etka büyük bir keyifle uzun uzun çaldı.
Ellerine sağlık dedeciğim.

14 comments

7 Nisan 2014 02:45

çok şanslısın Etkaa :)

7 Nisan 2014 11:41

ay bayildim, ben de babamdan rica edicem Nehir'e boyle duduk yapmasini....

7 Nisan 2014 18:07

bayıldım ben bu na çok güzel olmuş Allah dedelerimize uzun ömürler versin...

8 Nisan 2014 00:13

ne güzel olmuş, çok sevdimmm
:)

8 Nisan 2014 14:08

harika olmuş dedenin ellerine sağlık ,güle güle oynasın Etka

16 Nisan 2014 16:42

Nasıl da güzel gülmüş kuzum maşallah :) Bu paylaşımla da anlamış bulunuyoruz ki sizin yeteneklerden genlerde varmış :))

18 Nisan 2014 22:44

@AdanınAnnesi :)Teşekkür ederiz Teyzesi,sevgiler :)

18 Nisan 2014 22:45

@Feza Kıral Feyzacığım teşekkür ederiz, epey zaman geçti üzerinden aslında ama ancak yazabiliyorum yaptınız mı acaba,merak ettim:)

18 Nisan 2014 22:46

@ATAHAN İLE HAYAT Teşekkür ederiz Teyzesi, duanıza da amin diyelim inşallah, Allah hayırlı sağlıklı ömürler versin,sevgiler :)

18 Nisan 2014 22:47

@Maviye iz süren Çok teşekkür ederiz Canım,sevgiler:)

18 Nisan 2014 22:48

@duygubalca Teşekkür ederiz Duygucuğum,neredeyse iki haftadan fazla oldu ama hala Etka her fırsatta bol bol öttürüyor :))

18 Nisan 2014 22:51

@Tuğba Akkaya Maden :))Teşekkür ederiz Tuğbacığım, sevgiler :)

Adsız
26 Eylül 2015 17:30

Ben de yapacağım

13 Kasım 2015 16:10

@Adsız Süpersiniz, şimdiden iyi eğlenceler diliyorum size öyleyse:)

Yorum Gönder

Teşekkürler

.
Etkaca