Bugünden Kısa Kısa

Bu yazımızda da bahsettiğim gibi dün itibari ile kışlık konserve yapımı ve deep-freeze şoklanmış sebze koyma işleri bitmiş bulunuyor.
E haliyle bu ev birde temizlik ister değil mi:)
Bugün bütün gün temizlik yaptım.
Ben bir taraftan temizledim Etka diğer taraftan eski haline getirdi , sağolsun:)
Bugün de yine akşama bıraktık aktivitelerimizi mecburen...
Aslında Etka akşamları yorgun ve uykulu oluyor..
Bu sebepten çok istekli olamadı..
Bu da beni fazlasıyla yordu tabi
Artık çok zorda kalmadıkça akşama bırakmamaya karar verdik inşallah:)

Şimdi gelelim yaptıklarımza
1-Gölge-Nesne Eşleştirme

Bu yaz D&R dan sipariş verdiğimiz kitaplar arasında YAPA Q  arkadaş da vardı:)
Etka kitaplar geldiğinde Türkiye'de tanıştı YapaQ ile aslında
Ilk bir kaç sayfasını severek tamamladı
YAPA Q'dan  gölgesini bul aktivite sayfasını da bugün yaptık
İki parmağını kullanarak nesne ve gölge eşleştirmesi yaptı Oğulcuk Kuzusu

Bu aktivite ile amacımız bilişsel gelişimine destek vermek
Soyut düşünme becerisini geliştirmek

2-Zımpara Rakamlar

Daha önce  Bu yazımızda baskı boyutlarını paylaştığımız
 Montessori matematik materyallerinden Zımpara Rakamlar ile çalıştık

3-1 Rakamı Üzerinde Yürüme

 Dün yaptığımız Spiralde Yürüme oyunundan kalan bantlarla yere kocaman 1 rakamı çizdim
Önce 1'i çizim şekline göre baş kısmından başlayıp alta kadar eliyle çizerek gösterdim
Sonra aynı şekilde yürüdüm
Etka'dan da aynısını yapmasını bekledik ,tam olması gerektiği gibi yapmadı ama idare eder artık:)

Sonra Oğulcuk dünden kalma üreticilikle arabasını getirdi hemen
Olsun dedik araba yoluna dönüştürdük
Yine 1'in çizim şekline göre arabasını sürmesini istedik
Babası gösterdi ,Etka da bir kaç defa yaptı ama daha çok kendi çizdiği yoldan gitmeyi tercih etti

Yarın sabah bir deneme daha yaparız
Bu sefer amacına ulaşır aktivitemiz inşallah
Bu aktivite ile amacımız; Erken matematik öğrenmelerini gerçekleştirme
Zımpara rakamlar ile duyularını harekete geçirme ve 1 rakamını doğru çizme

Ve gün bitti ben bittim,selametle kalınız :)

6 comments

3 Ekim 2013 23:47

Size maşallah demek istiyorum. Onca kışlık hazırlığı sonrasında temizlik ve arkasına Etka ile çalışmalar. Allah nazardan saklasın. :)) Ben de sizdeki yarısı kadar enerji olsa idi keşke. :)

4 Ekim 2013 01:17

@Cicideko estagfirullah,bizim evler küçük Biskek de ,hatta evin girisinde durunca bütün odalari görebiliyorsunuz o kadar yani :) aslinda ara vermeden yapilsa dip kose en fazla 2 saatte biter temizlik ,ama araya Ogulcuk faktörü girince uzuyor iste :)

çok güzel çalışmalar olmuş. ellerinize sağlık.

4 Ekim 2013 20:29

Ben de özlemişim sizi,Etka maşallah kocaman olmuş:)Senden öğrenecek ne çk şey var,D&R 'dan almalı bu kitabı ama sanırım bizim için daha erken:)Çok öpüyorum sizi,sevgiler:)

4 Ekim 2013 21:36

@Deniz ve Barışın Annesi aslında yorucu ve amacına ulaşmayan çalışmalar desek daha yerinde olr sanırım :)yine de çok teşekkür ederiz :)) sevgiler

4 Ekim 2013 21:40

@tubanne Büyüyorlar Canım, zaman geçiyor,giden ömürden gidiyor,yaşadığımız her anın kıymetini bilmeli :)

Yorum Gönder

Teşekkürler

.
Etkaca