Pages - Menu

22 Temmuz 2014 Salı

Gazze


Lütfen bu kareye dikkatlice bakalım.
Çocukların bu kareleri görmemesi için fotoğrafı doğrudan koyamadım.İsteyen linke tıklayıp bakabilir.

Gazze hakkındaki kınamalar falan, bazen o kadar gündelik,yapay ve yapmacık geliyor ki.Kendilerine kahraman arayanlar ikbal uğruna bağırıp çağıranlardan, oturdukları yumuşak koltuklarda internet üzerindenkahramanlığa soyunanlardan ziyade dil,din,ırk ayırt etmeksizin cep telefonunun ışığıyla ameliyatlar yapmaya çalışan,ölen her bir çocuğu alnından öperek cennete uğurlayan Mads Gilbert gibi insanlara baksınlar.
Norveçli bir Prof. Doktormuş kendisi, 67 yaşında, hani bizim hastanelerde nadiren gördüklerimizden.Norveç gibi rahatı bizle kıyas edilemeyecek bir ülkeden yine bizim deyimimizle ipini eleyip ununu asması gerekenlerden.

Canlı canlı izlenen bu zulmün karşısında ne yapabilirimin doğrudan bir reçetesi yok, bu durumdan rahatsız olan her müslüman değil "her insanın" insaniyet namına kendine bir reçete yazması lazım.Bu reçeteyi kendi vicdanımıza yazarsak bence bu da büyük bir sorun, vicdan rahatlatan cinsten bir reçete değil, çözüme küçükte olsa katlı sağlayan bir reçete.
Seneler önce savaş fotoğrafçısı James Nachtwey'in bir söyleşisinde okumuştum, lütfen onun içinde bulunduğu ruh haline bürünerek okuyun.
***
Neden savaşı fotoğraflamak?

Tarihin başlangıcından bu yana var olan bir insan davranışına fotoğraf ile son vermek mümkün olabilir mi? Bu düşünce gülünç derecede anlamsız görünüyor. Fakat beni motive eden, işte bu biricik düşünce idi.

Bana göre fotoğrafın gücü insani hisleri ateşlemesinde yatıyor. Eğer savaş bir ‘insaniyeti yok sayma girişimi’ ise, fotoğraf savaşın zıttı olarak algılanabilir ve doğru kullanılırsa savaşın panzehiri içerisinde etkin bir karışım maddesi olarak kullanılabilir.

Eğer bir birey, dünyanın geri kalanına neler olup bittiğini ulaştırabilmek için kendisini savaşın ortasına atma riskini göze alıyorsa, bu kişinin bir açıdan barış için müzakere etmeye çalıştığı düşünülebilir. Belki de savaşın devamından sorumlu olan kişilerin etrafta fotoğrafçı olmasından hoşlanmıyor oluşlarının ardındaki neden budur.

Oradayken deneyimlediğiniz şey aşırı derecede doğrudan. Oradayken gördüğünüz şey, bir sonraki sayfasında rolex saat reklamları olan bir derginin bir sayfasında yer alan, on binlerce kilometre uzaktan gelen bir görüntü değil. Gördüğünüz şey ilaçsız bir acı, haksızlık ve çaresizlik.

Eğer insanlar yalnızca bir kereliğine bile olsa beyaz fosforun bir çocuğun yüzüne ne yaptığını, ya da tek bir merminin çarpması ile ortaya çıkan tarifsiz acıyı, ya da keskin bir şarapnelin bir kişinin bacağını nasıl da kopardığını orada olup görebilseler, eğer insanlar yalnızca bir kereliğine dahi olsa yaşanan acıyı, üzüntüyü orada olup görebilseler, olayların bu noktaya gelmesine izin verilmesine sebep olan hiçbir kazancın bırakın binlercesini, yalnızca bir insanın dahi bu acıyı yaşamasına değmeyeceğini anlayabilirlerdi.

Fakat herkes orada olamaz. İşte bu yüzden fotoğrafçılar oradalar; insanlara göstermek, uzanıp onları yakalamak ve yaptıkları şeye ara verip olan bitene ilgi göstermelerini sağlamak, genel medyanın yatıştırıcı etkilerinin arasından sıyrılıp meydana çıkacak kadar güçlü fotoğraflar yaratıp insanları sarsmak, protesto etmek ve bu protesonun gücü ile diğerlerini de protesto edecek noktaya getirmek için…

14 Temmuz 2014 Pazartesi

Ötesiz bir grilik.


Oğlumla sisli bir havada köyün tarlaları arasında yürüdüm bir sabah, ellerimizde birer çubuk bir o ota bir bu çiçeğe sataşarak.Sis yolu kaplıyor 15-20 metreden ötesi, ötesiz bir grilik.

Düşünüyorum hemen şimdi,şu anda Filistinde, Suriyede ve daha bilmem zulmün yüzünün aydınlanmadığı kaç yerde daha benim oğluma yaşıt çocuklar böylesi yollarda yürüyorlar.15-20 dakika ötesi gri, kim bilir, bir bomda düşer bulutlardan.
Ve sonra diyorum beni ve benim oğlumu ayıran nedir diğerlerinden, şans mı?, kader mi ?.
Aynı şeyler benim başıma gelse Aliya'dan öte ne sözüm olur bilemedim şimdi; Düşmanın sözlerinden çok dostun sessizliği mi acıtır acaba.
Allah böylesi kara günleri hiçbir çocuğa, eşe, ana, babaya yaşatmasın.Millet, din, dil, ırk ne fark eder.Bir acı en iyi hangi dilde anlatılır ki, yada hangi ırk en iyi anlar.

Hatırlayamadım şimdi birisi diyordu; insan gerçekliğini acılar ve ızdıraplarla tanımlıyor, bu cümleyi üstadın bir sözüyle bitireyim, şuur uçurumlarda uyanıyor, düşünmek ise buhranların çocuğu.
Ve açıkcası uçurumun dibinde durup, boşluktan yükselen rüzgarı yüzümde hissetmedikçe kavrayamıyorum bazı meseleleri, bahaneler kaf dağı gibi.

Fotoğraf Memleketten

7 Temmuz 2014 Pazartesi

ADEDA DİKKAT GÜÇLENDİRME SETİ

Herkese merhabalar
Biz yoktuk değil mi uzun zamandır, evet evet yoktuk :)
Önce annenin Ales sınavı stresi, sınavdan sonra yaşadığım bir hayatı ve herşeyi boşvermişlik sendromu ve Türkiye hazırlıkları derken bir türlü fırsat bulamadık yazmaya.
Bir değişiklik yok , aynınız, Etka'yla geçiyor günlerimiz.
Şimdi Türkiyedeyiz.
Seneye Bişkek'te yeni bir dönem bekliyor bizi.
Etka tüm gün okula başlayacak inşallah.
Akşam ikimizde eve geldikten sonra, evde geçireceğimiz zamanı değerlendirme adına uzun zamandır arayış içerisindeydim.
Son zamanlarda Adeda Dikkat Güçlendirme Seti üzerinde yoğunlaştım .
Hazır bir kaynak takip etmenin sağlayacağı avantajları düşünerek yayınevi ile görüştüm.
Ve yaptığım görüşme sonucunda grup siparişlerinde,72 Tl olan setleri 55 TL indirimle, kargo ücreti ödemeden adrese teslim edeceklerini söylediler.  Ödeme kapıda nakit ya da kredi kartı ile yapılabilecek.
Ben oğlum için 3 yaş ve 4 yaş olan setleri almak istiyorum.
Ben de almak istiyorum diyen varsa ;
Adı Soyadı:
Adres:
Şehir:
İlçe:
Telefon:
Cep Telefonu  bilgilerini ve istedikleri seti etka.dogan@gmail.com'a mail yada Etkaca Facebook sayfamıza mesaj  olarak yazmaları yeterli.
Ödeme ürün teslim alındığında kapıda nakit ya da kredi kartı ile yapılabilecek.

Dikkat Güçlendirme Seti 3-4-5-6-7-8-9-10-11 yaşları için ayrı ayrı setler. 
Her set 3 kitaptan oluşuyor ve bir set 55 lira.

Dİkkat Geliştirme Seti  İLE İLGİLİ HEDEFLER / GENEL FAYDALARI 
Öğrenme sistemini aktif bir şekilde çalıştırıp ders başarısını artırır. 
Dikkat becerilerinde artış olur, ders ve akademik alandaki dikkat hataları azalır. 
Çalışmaya ve öğrenmeye karşı istek artar, okuldaki performansı yükselir. 
Görsel alana girenleri fark eder ve ayırt eder, masa başı ders çalışmalarındaki başarısı artar. 
El göz koordinasyonu artar, performans ödevlerinde üretkenliği artırır. 
İnce motor becerilerinde artış olur, el becerileri gelişir.
Dinleme becerisi artar, işitsel algısında kuvvetlenme olur. 
Planlama ve sıralama becerilerinde artış olur, karşısına çıkan problemlerde fayda sağlar. 
Okuma ve okuduğunu anlamaya fayda eder. 
Zihinsel enerjinin bir konuya odaklanmasına yarar. 
Düşünme becerilerini destekler, yorumlama becerisini geliştirir. 
Esnek düşünebilmeye yardımcı olur. Kısa süreli bellek, uzun süreli bellek gelişimine fayda sağlar.
Farklı bakış açıları ile problem çözmeye yarar sağlar. 
Aritmetik becerisine katkı sağlar. 
Soyutlama becerisine fayda sağlar. 
Sözel becerilerini artırır.
Unutkanlığı azaltır. Kavrama süratini geliştirir. 
Farklı açılardan öğrenme becerisini destekler

PSİKOLOJİK FAYDALARI 
Sürükleyicidir, başarılı olma duygusunu pekiştirir. Kendine güveni özellikle akademik özgüveni artırır. 
Okulu ve çalışma sevgisini artırır. 
Kağıt, kalem ders ve öğrenme olumlu hale gelir. 
Boş zamanlarını değerlendirir. 
TV ve görsel araçların yol açtığı problemlerin azalmasına yardımcıdır. 
Duygu ve öfke kontrolü artar.